שר החוץ הסיני וואנג יי, המבקר באיראן, קרא לטהרן להגיע להסכם על תכנית הגרעין, ואמר כי "הסכם כזה יסייע למדינה להסיר מעליה את הסנקציות ויאפשר לה לצמוח כלכלית".



"שיחות המשא ומתן עומדות בפני הזדמנות היסטורית", אמר השר הסיני. "הגעה להסכם תהיה מועילה לאיראן ותתמוך בזכותה הלגיטימית להפעיל אנרגיה גרעינית למטרות שלום".



בהודעת משרד החוץ הסיני נאמר, כי השר הסיני אמר לעמיתו האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, כי "השיחות בסוגיית הגרעין האיראני עומדות בפני הזדמנות היסטורית, שכן הגעה להסכם כולל במועד שנקבע, היא רצון העמים". השר הסיני הוסיף עוד, כי הגעה להסכם כולל מועיל לאיראן ומחזק את זכויות היסוד, הכוללות גם זכותה לשימוש לצורכי שלום באנרגיה אטומית, וזכותו של העם האיראני להסיר מעליו את הסנקציות ולהתמקד בצמיחה הכלכלית האפקטיבית.



איראן ושש המעצמות - ארה"ב, רוסיה, סין, צרפת, בריטניה וגרמניה - אמורות עד מרץ לחתום על הסכם מסגרת, כאשר על פי החלטה קודמת הסכם קבע אמור להיחתם עד ה-30 ביוני. גם בכירים בוושינגטון ובטהרן הצהירו, כי לא ניתן לשנות מועדים הללו. נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר בשבוע שעבר, כי הארכת מועד החתימה לא תהיה מועילה, אם איראן לא תחתום על מסגרת עבודה שבה תתחייב לא לייצר נשק גרעיני.