השתלטותו של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, על המחבל אמש במהלך הפיגוע בירושלים, לא רק הפתיעה אותנו אלא הכתה גלים ברחבי העולם.

ראש העיר זכה לסיקור חדשותי אדיר ברחבי תבל לאחר נטרולו של המחבל הפלסטיני שדקר בחור חרדי בכיכר צה"ל בירושלים. הצעיר, כזכור, נפצע באורח בינוני.

הרשתות הגדולות בעולם לא נשארו אדישות ופרסמו את גיבור היום הישראלי לפרטי פרטים. בפוקס ניוז האמריקאי נכתב: "ראש עיריית ירושלים מנטרל סכינאי לאחר דקירה". בסיקור נאמר גם שלאחר שמאבטחיו כיוונו את אקדחם לעבר המחבל, האחרון הוריד את סכינו ואז ברקת השתלט עליו וניטרל אותו. קטעי וידאו נלוו לכתבה כמו בכל הרשתות האחרות.

הגרדיאן הבריטי יצא גם כן בכותרת גדולה בה נכתב כי "ראש עיריית ירושלים תיקל פלסטיני עם סכין לאחר אירוע דקירה". העיתון הוסיף וכתב על עברו הצבאי של ברקת וגם הוסיפו שקולות מהעולם פועלים למען הכרת מזרח ירושלים כבירת פלסטין.

ברשת NBC ציינו את האירוע והוסיפו שלצעיר הפלסטיני לא היתה אשרת עבודה או כניסה לישראל ושהוא כרגע נתון במעצר. גם ברשת הזאת בחרו לציין את שירותו הצבאי של ברקת שהיה כזכור קצין בחיל הצנחנים.

אך מעבר לדיווחים הרגילים היו גם מקומות שהיללו את ברקת וכמובן שהרשת ממש לא נשארה אדישה לעניין. בטוויטר והפייסבוק המפורסם פרסמו תמונה של ראש העיר כשהכיתוב: "You mess with my city - You mess with me