כוחות צבאיים של המדינה האיסלאמית בסוריה, ממשיכים לרצוח כל מי שנחשב עבורם כאדם שלא נחשב חלק מהמסורת הקשוחה אותה הם מייצגים.

היום (רביעי) פורסמו תמונות מצמררות מאירוע מבוים ודומה לסרטונים המזוהים עם דאעש, בו נראה אדם עומד על גג בניין כשהוא כפות ולאחר ששני אנשי דאעש מקבלים הוראה, הם פשוט משליכים אותו למטה. אחד מהם אף מצלם את הזווית מצד הזורק. אותו אדם הואשם בכך שהוא הומוסקסואל ועל פי הארגון - דינו הוא אחד.
התמונות הקשות, שנמסרו על ידי אירגון אקטיביסטים בעיירה ראקה, מראות קהל גדול שמצטופף על מנת לצפות ברצח האכזרי. קהל שככל הנראה הוכרח להגיע אל האירוע שהתקיים במערב העיר כדי לראות אות נזרק אל מותו. הארגון של האירוע, כשהמקום מכותר בברזלים, מראה על הסדר האכזרי של הארגון הזה.


מיישרים קו: בוקו חראם מנסים להידמות לדאעש
 
תחקיר שערכה רשת CNN חשף את הדרכים בהן מנסה הארגון שפועל בניגריה להידמות כמה שיותר לארגון המדינה האיסלאמית. ההוצאות להורג נראות דומות, כמו כן התימרונים והנסיעות הפרועות עם הטנקים בתוך הערים. גם החלק שבו מוצגים השבויים נראה אותו הדבר. 
 
אומנם זה ארגון ותיק יותר, אבל הם מעתיקים את אותם סאונדטרק והדגלים. הוא גם הפך להיות כמטיף יותר מאשר כלוחם, בדיוק כפי שמוצג מנהיגה של דאעש, אבו באקר אל בגדאדי.
 
אין קשר ביניהם, למרות שדאעש טוענים כי ארגונים מרכזיים בניגריה נשבעו להם אמונים. הם לא מתנצלים על רצח של מוסלמים. אין להם את הנפט ואין להם לוחמים כמו דאעש. בינתיים בעלות הברית תומכות במשטר הניגרי כדי שהוא יילחם לבדו בבוקו חראם ועושות זאת ע"י העברת אמצעי לחימה ומודיעין, אבל לא מתערבות עם כוחות כלכליים.