נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא נראה בציבור כבר מספר ימים והיעדרותו יוצרת תיאוריות שונות ומשונות על הסיבות לכך. כל זאת למרות שבקרמלין מתעקשים שהוא בסדר ואף הראו צילומים שלו כשהוא עובד במשכנו.



התיארויות על היעלמותו של נשיא הרוסי בן ה-62 נעות בין שמועות על מותו, הדחתו, ואפילו שהוא נסע חברתו, המתעמלת האמנותית לשעבר אלינה קבייבה, לשווייץ על מנת ללדת את בנם. השמועה הזאת הוכחשה על ידי דובר הקרמלין, שבתשובה לשאלות אודות בריאותו של הנשיא, ענה: כן, הוא בסדר. כבר ענינו על זה מאה פעמים. זה כבר לא מצחיק". 

סרטון אוקראיני בו נראה פוטין נחטף על ידי חיזרים

סרטון סאטירי נגד פוטין

כדי להילחם בשמועות ולהוכיח שהנשיא בסדר, פרסם הקרמלין תמונה של פוטין לוחץ אץ ידו של נשיא בית המשפט העליון ברוסיה במעונו שמחוץ למוסקבה. 


בתוך כך, האתר The Fiscal Times מדווח כי הקרמלין הורה לעיתונאים שלא לעזוב את מוסקבה בסוף השבוע ולהמתין להודעה מיוחדת. לא ברור אם פוטין עצמו ימסור את ההודעה, או שהיא פשוט תימסר על ידי הקרמלין.


הכל בסדר? פוטין ונשיא בית המשפט העליון ברוסיה. צילום: רויטרס

גם באוקראינה לא פספסו את ההזמנות לצחוק על חשבון היריב המר, וילדים הפיקו סרטון בו נראה פוטין נחטף על ידי חיזרים.

בסרטון נוסף נראים שני אנשים בבגדי הסוואה של חיילים צועדים ליד "קברו" של פוטין, כשבידיהם טלוויזיה ובה רואים אנשים רוקדים ואילו השניים שרים: "דברים שלא יאומנו קורים בעולם. היית מצפה שאנשים יהיו באבל, אבל בני כדור הארץ חוגגים. בכל היבשות יש מצעדים, אמריקה שמחה, אירופה שמחה".

ברשת הטוויטר, ההאשטג putinumer# (פוטין מת) תופס תאוצה, ואתר בשם putinumer.com מציע לקוראים עצות לבחינת אמיתות השמועות: "הסתכל דרך החלון. האם אנשים שמחים, רוקדים או יורים זיקוקים? לא? זה סימן שהוא עוד לא מת".

תיאוריה אחרת צצה לאחר שנדחתה פגישתו של הנשיא הרוסי עם מקבילו הקזחי: הוא נפגש עם מועמר קדאפי והוגו צ'אבס, הנשיאים המנוחים של לוב וונצואלה.

גם דובר הבית הלבן, אריק שולץ, נשאל על הנושא והאם הנשיא אובמה תודרך בעניין. תשובתו היתה: "קשה לי לעקוב אחר מקום הימצאו של מנהיג מעצמה אחד.  תשאלו את הרוסים. אני בטוח שהם ישמחו לענות", אמר בהומור.