לאחר שבוע של לחימה קשה ומספר הצלחות, עצרו כוחות הצבא העיראקי את המתקפה על העיר תיכרית במרכז המדינה, מעוז ארגון דאעש, כשהם ממתינים לתגוברת נוספת של כוח אדם וציוד.



הצבא העיראקי ספג אבדות קשות בקרב על העיר, שכלל בתים ממולכדים, עשרות מכוניות תופת שהופעלו ע"י מחבלים מתאבדים במתקפות משולבות וירי מרגמות וארטילריה. 



למעלה מ-20 אלף לוחמים של צבא עיראק, מגובים במליציות שיעיות ואיראניות, נכנסו לעיר בשבוע שעבר והצליחו לכבוש מספר כפרים מסביב לעיר וחלקים גדולים מצפון ומדרום ולהקיף את כוחות דאעש בעיר. מדובר במתקפה הגדולה ביותר של הצבא העיראקי מאז החל העימות עם דאעש במדינה בקיץ שעבר.



ארגון דאעש מחזיק במרכז העיר דווח כי מלכד חלקים נרחבים ממנה בהכנה להמשך המתקפה של הצבא העיראקי ובעלות בריתו. מתקפות אוויריות של כוחות הקואליציה מקשות על העברת תגבורת ויציוד לחימה ליחידות הקדמיות של הארגון והן נאלצות להמנע ממתקפות נגד ולהתמקד ב"הקזת דמו" של הצבא העיראקי בקרבות מגננה.





לוחם מליציה שיעית חוגג את שחוררה של העיירה אל-עלאם, בסמוך ליציאה הצפונית של תיכרית



הצלחה של צבא עיראק בתיכרית, הישובת על הדרך המובילה לצפון עיראק הנשלט בחלקו ע"י דאעש, תביא למתקפה רחבה יותר על העיר מוסול,מרכז האוכלוסיה הגדול ביותר בשליטת ארגון דאעש,  בשיתוף הכוחות הכורדים בצפון המדינה. 



אך נראה כי כוחות צבא עיראק עוד לא ערוכים מספיק בשביל לעמוד במשימה. מפקד מקומי אמר לרויטרס כי "אנו לא זקוקים למספר ג'דול של לוחמים לתגבורת, רק אלף או אלפיים לוחמים מאומנים ומקצועיים. החלטנו לעצור את המתקפה עד שנגיע לתוכנית זהירה ומקיפה שתוכל להביא לכיבוש העיר". 



הישאם אל האשמי, מומחה בטחוני עיראקי, העריך כי כוחות הצבא העיראקי לא יצליחו לכבוש את העיר בעזרת מתקפה רגלית בלבד ושמתקפה אווירית צמודה תידרש בכדי שהצבא העיראקי יוכל להשתלט על תיכרית.