ארכיאולוגים בארגנטינה איתרו מבנים נטושים בג׳ונגל מרוחק בקרבת הגבול עם פרגוואי, שלפי הערכות נועדו לשמש עיר מקלט עבור בכירי המשטר הנאצי לאחר התבוסה במלחמת העולם השנייה. החוקרים מאוניברסיטת בואנוס איירס החליטו לבחון את שלושת המבנים ההרוסים בפארק טאיו קוארה שבקרבת העיר סן איגנסיו שבצפון ארגנטינה בעקבות אגדה מקומית שגרסה כי המקום שימש את מרטין בורמן, מי שהיה עוזרו הקרוב של אדולף היטלר.

בבדיקות בתוך המבנים, שהיו מוסתרים מאחורי סבך צפוף של גפנים, מצאו הארכיאולוגים מצבורים של מטבעות גרמניים מהשנים 1938-1944, שרידי חרסינה שיוצרה בגרמניה באותן שנים וסמלים נאציים על הקירות שהתנשאו לגובה שלושה מ'. בעקבות זאת הגיעו החוקרים למסקנה כי ככל הנראה מדובר בעיר מסתור שהקימו הנאצים. אחד המבנים נועד לשמש למגורים, הבניין השני היה אמור להיות מחסן והמבנה השלישי היה אמור לשמש למטרות תצפית.
 
"ככל הנראה, באמצע מלחמת העולם השנייה בוצע פרויקט סודי כדי לבנות מקלטים לבכירי הנאצים, כדי שיוכלו להסתתר במקרה של תבוסה במקומות שאין אליהם גישה - במדבר, על הר, על מצוק או באמצע הג'ונגל כמו כאן", אמר ראש צוות הארכיאולוגים דניאל שבלזון לעיתון "קלארין".

"האתר מאפשר להגיע לפרגוואי בתוך פחות מעשר דקות, זה אתר מוגן, מקום שאי אפשר להגיע אליו, מקום מקלט שאפשר לחיות בו בשקט", הוסיף שבלזון, "ואני חושב שמצאנו מקום מקלט לצמרת ההיררכיה הנאצית".
 
שבלזון הודה כי לא מדובר במסקנה חד-משמעית וכי יש צורך לבצע בדיקות נוספות, אולם הוא ציין כי "אין הסבר אחר מדוע מישהו יבנה מבנים שדורשים כל כך הרבה מאמץ וכסף באתר בלתי נגיש באותו זמן". עם זאת, הוא ציין כי האתר לא שימש מעולם את הבכירים הנאצים לאחר שהם הבינו שהם יכולים לחיות בערים בחופשיות וכי אין הוכחה שבורמן אכן התגורר במקום.
 
לפי ההערכות, כ-5,000 בכירים נאצים הצליחו למצוא מקלט בארגנטינה לאחר המלחמה באישור של הנשיא חואן פרון. הדמות הבולטת ביותר הייתה אדולף אייכמן, מתכנן הפתרון הסופי של השמדת יהודי אירופה, שחי עם משפחתו תחת שם בדוי בבואנוס איירס, עד שנחטף בידי סוכני המוסד ב-1960 והועמד למשפט בירושלים שבסיומו הוצא להורג.