כוחות דאעש בסוריה גייסו לשורותיהם לפחות 400 ילדים בשלושה חודשים האחרונים.
בארגון הסורי לזכויות אדם אומרים כי הילדים הם קטינים מתחת לגיל 18, שנאספו סמוך לבתי ספר, מסגדים ומקומות ציבוריים, בהם המדינה האיסלאמית מבצעת מעשים אלימים ומטילה עונשים פומביים על האוכלוסייה המקומית.
בסרטון וידאו ששוחרר מוקדם יותר החודש, נראה אחד הילדים יורה למוות בערבי ישראלי שהואשם בריגול. גורמים במשטרה הצרפתית אמרו כי הם מעריכים שהילד הוא אחיו למחצה של מוחמד מראח, המפגע שרצח שלושה חיילים, רב ושלושה ילדים בפיגוע בטולוז בשנת 2012.

"הם משתמשים בילדים בשל הקלות בה ניתן לבצע בהם שטיפת מוח. הם יכולים להשפיע על הילדים ולעצב את תודעתם. במקום לשלוח את הילדים לבתי הספר הציבוריים, הם שולחים אותם לבתי ספר יעודיים של דאעש", אמר רמי עבדולרחמן, מטעם הארגון הסורי לזכויות אדם. 
 
רק 120 מבוגרים גויסו מתחילת השנה
 
עבדולרחמן מוסיף כי הארגון נתקל במצוקת כוח אדם. לדבריו ההערכה היא כי דאעש מגייסים ילדים בשל הקשיים בהם נתקל הארגון בגיוס מבוגרים, מאז תחילת השנה. הנתונים אינם חיוביים עבור הארגון שהצליח לגייס רק 120 מורדים בגירים.
הירידה בכמות המצטרפים לשורות הארגון נובעת בחלקה מהפיקוח הנרחב בגבול הטורקי, ממנו נהגו להיכנס המבקשים להצטרף לדאעש, מוסיף עבדולרחמן.
לדבריו הארגון מעודד את ההורים לשלוח את ילדיהם למחנות אימונים אך חלק מהקטינים גוייסו ללא אישור הוריהם, אלא באמצעות פיתוי בכסף.
במחנות האימונים הילדים לומדים כיצד לירות בנשק חם, מתאמנים בטקטיקות לחימה בקרב ורוכשים ניסיון בנהיגה. הארגון מציב את הילדים כשומרים וכמודיעים במטות שלו. כמו כן הם מקבלים לשורותים גם ילדים עם מומים שונים, מוסיף עבדולרחמן.