תגובות מדודות בעולם להסכם הגרעין שהושג עם איראן. נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, ושר החוץ שלו, לורן פביוס, בירכו על השגת הסכם העקרונות שיגביל את תכנית הגרעין האיראנית, אבל אמרו שיש הרבה עבודה לעשות כדי להגיע להסכם מתקבל על הדעת.

"זהו הסכם שללא ספק יש בו מספר התפתחויות חיוביות, אבל עדיין יש הרבה מה לעשות", אמר פביוס לערוץ פראנס 2.
הנשיא הולנד התייחס בהצהרה לתאריך היעד החדש להשגת הסכם - ה-30 ביוני: "צרפת תהיה זהירה, כמו תמיד, כדי להבטיח שההסכם יהיה מהימן וניתן לפיקוח כדי שהקהילה הבינלאומית תהיה בטוחה שאיראן לא תהיה בעמדה להשיג נשק גרעיני".

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה כי ההסכם מייצג צעד חשוב לעבר מניעה מטהרן השגת נשק גרעיני. "אנחנו יותר קרובים מאי פעם להסכם שיהפוך אחזקת נשק גרעיני על ידי איראן לבלתי אפשרי", אמרה מרקל בהצהרה. 

 
שר החוץ הגרמני, פרנק וולטר שטיינמאייר, אמר כי מדובר בצעד שיכול להפחית את המתיחות במזרח התיכון. "מוקדם עדיין לחגוג, אבל למרות זאת, בהסכם העקרונות עברנו מכשולים שעמדו בפני השגתו במשך עשור"
 
שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר כי ההסכם שהושג בלוזאן יסייע למצב הביטחוני במזרח התיכון, משום שכעת איראן תוכל לקחת חלק יותר פעיל במאמצים לפתור סכסוכים אחרים באזור.

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, בירך על השגת ההסכם ואמר כי פתרון דיפלומטי יכול לאפשר לכל המדינות לשתף פעולה על מנת להתמודד עם האתגרים ביטחוניים איתן הן מתמודדות.