למעלה מ-2000 אזרחים פלסטינים הצליחו להימלט ביממה האחרונה ממחנה הפליטים ירמוק בפרברי דמשק, זאת לאחר ששטח המחנה נפל בידי ארגון דאעש תוך לחימה עזה עם כוחותיו של נשיא סוריה בשאר אל אסד ופלגים פלסטינים השולטים במחנה.



לוחמי דאעש בסמטאות מחנה הפליטים ירמוק

בתוך כך גוברים הדיווחים על זוועות שמבצע הארגון בתוך שטחי מחנה הפליטים, כולל הוצאות להורג ועריפת ראשים של מתנגדיו בקרב האוכלוסיה המעטה שנותרה במחנה הפליטים שבעבר התגוררו בו כמעט מאה אלף בני אדם. 



כמו כן דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי כוחות ארגון חמאס במחנה הפליטים הצטרפו לשאר הארגונים בלחימה בדאעש. זאת לאחר שבעבר נמנע הארגון מלהשתתף בלחימה  במלחמת האזרחים במדינה, על אף נוכחותו בקרב הפלסטינים בסוריה. 



על פי מקורות פלסטיניים בתוך מחנה הפליטים, 70 לוחמים פלסטינים שנתפסו ע"י ארגון דאעש הוצאו להורג ותועדו שלושה מקרים של עריפת ראש בידי אנשי ארגון הטרור.



ח"כ אחמד טיבי התייחס היום (שני) לכאוס במחנה הפליטים ואמר: "מה שמתרחש במחנה ירמוק הוא פשעי מלחמה ופשע נגד האנושות, המהווה אות קין על מצחו של העולם לרבות העולם הערבי". טיבי כינה את דאעש "תנועה פשיסטית הפוגעת באיסלאם ומנצלת לרעה את הדת למטרות פוליטיות. ח"כ אמר כי המחנה ותושביו היו והינם  קורבן הנמצא בין הפטיש השלטון לבין סדן פשעי דאעש".



בתוך כך, היום נודע כי אנשי המדינה האיסלאמית פוצצו אתמול (יום ראשון של חג הפסחא) כנסיה בת 80 שנה במחוז חסקה שבצפון מזרח סוריה, כך דיווחה סוכנות הידיעות סאנא. לא דווח על נפגעים. 
על פי הדיווח, החמושים הטמינו חומרי נפץ בתוך כנסיית מרי הבתולה בתל נאסרי, כפר אשורי באזור בו נלחמים מיליציות נוצריות וכורדיות נגד דאעש, ששולט בכפר.

גם סאיב עריקאת אמר כי "אבו מאזן עוקב בדאגה אחר המצב של הפליטים הפלסטינים בירמוכ ומדבר עם בכירים בעולם על מנת לעצור את הקרבות. עריקאת גם חשף כי בכירים יגיעו לסוריה על מנת לדון במצב ובניסיון להוציא את פעילי דאעש מהמחנה.