רשת CNN דיווחה הלילה (רביעי) כי האקרים רוסים הם שעומדים מאחורי נזקי הסייבר במחשבי מחלקת המדינה האמריקאית בחודשים האחרונים, וכי הם חדרו לאזורים רגישים במערכת המחשבים של הבית הלבן. לפי הפרסום, את הטענה הזו השמיעו גורמים אמריקאיים המעורבים בחקירת המקרה. 
בעוד הבית הלבן טוען כי הפריצה פגעה רק במערכות שאינן חסויות, הדיווח הזה מפריך את הטענה הזו, ומדגים את חומרת הנזקים של הפלישה הוירטואלית הזאת. ההאקרים, כך מתברר, פרצו לאיזורים מסווגים והוציאו מידע רגיש, כמו למשל פרטים בזמן אמת על לוח הזמנים של הנשיא ברק אובמה. גורמים אמריקאיים אמרו לרשת CNN, כי בעוד המידע עצמו לא מסווג, הוא עדיין ברמת רגישות גבוהה ומבוקש על ידי סוכנויות מודיעין זרות. 
הבית הלבן טען באוקטובר האחרון כי הוא הבחין בפעילות חשודה ברשת הלא מסווגת המשרתת את הפקידות של משרד הנשיא. המערכת אף כובתה לפרקים על מנת לאפשר עדכונים בטיחותיים. 

ה-FBI, השירות החשאי וארגוני המודיעין האמריקאיים מעורבות כולן בחקירת הפריצה, אותה הם מעריכים כאחת ההתקפות הכי מתוחכמות הכוונו אי פעם כנגד מערכת ממשלתית. 

בן רודס, היועץ לבטחון לאומי של הנשיא אובמה, אמר בתגובה כי הבית הלבן משתמש במערכות נפרדות למידע מסווג ורגיש הקשור לבטחון הלאומי, מערכות אשר מונעות מהאקרים לדלות את המידע הרגיש.

בהצהרה שמסר דובר הבית הלבן מארק סטרוך נכתב: "אנו לוקחים כל פעילות חשודה כזו ברצינות. כבר בשנה שעברה נקטנו צעדים כדי לפעול נגד פעולות פריצה שכאלה". בבית הלבן סירבו להגיב לגבי זהות ההאקרים ומאיזו מדינה הם הגיעו.