הרשות הפלסטינית הודיעה הערב (רביעי) כי היא קיבלה הלוואה של 100 מיליון דולר מקאטר, כסף שיסייע לה לשלם משוכרות לאזרחים פלסטינים. לפי הרשות, הכספים יקלו על המשבר הכלכלי שפקד אותם, הקשור בהקפאת כספי המיסים של הרשות ע"י ישראל. 
יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הצהיר כי הוא מוקיר תודה לקטאר על תרומתה. טרם התקבלה תגובה רשמית או אישור להודעה זו ממשלת קטאר. 
כזכור, ממשלת ישראל אספה את המיסים מטעמה הרשות הפלסטינית, אך השעתה את העברתם, סכום של 130 מיליון דולר אל הרשות בחודש ינואר, כתגובה על הצטרפותה של הרשות לבית הדין הבינלאומי בהאג, בו ביקשה הרשות להאשים את ישראל על פשעי מלחמה שביצעה כביכול בצוק איתן. 

ההצטרפות הרשמית של הפלסטינים לבית הדין בהאג החלה ב-1 לאפריל השנה, ובה הפלסטינים, כאמור, ביקשו להחל בחקירה על פשעי מלחמה שבוצעו לטענתם בעזה. 
בעקבות ביקורת נרחבת של בעלות הברית המערביות על ישראל, בתחילת החודש שוחררו חלק מהכנסות המסים שהוקפאו, אך חלק מהן נוכה בעקבות חוב של הרשות הפלסטינית לשירותים ציבוריים כמו חשמל ובריאות, שסופקו להם ע"י ישראל.
לפי אבו מאזן, הניכויים הסתכמו כבשליש מהסכום הכולל שישראל חייבת, ולכן הוא סרב לקבל את הכסף, ואף איים לפנות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בנושא.
גורם רשמי במשרדו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אישר כי ישראל תנכה את הכסף כדי לכסות את הוצאות החשמל, חשבונות המים ובריאותם של הפלסטינים, והוסיף כי ממשלת ישראל "מוכנה להעביר את יתרת הכסף אל הרשות, בכל רגע נתון".