חודשו החיפושים הבוקר (חמישי) אחר גופת הנערה שנספתה בשיט בתאילנד. מנהלת המחלקה לישראלים בחו''ל במשרד החוץ, אילנה רביד, התראיינה הבוקר בגל"צ וסיפרה על המאמצים הגדולים: "החיפושים התחדשו הבוקר והתאילנדים עושים מאמץ גדול למצוא אותה. הספינה נמצאת 40 מטר מתחת לפני הים".



כזכור, אתמול יותר אירע אסון בתאילנד, שגבה את חייה של ישראלית בת 12. היא נספתה במהלך טיול בת מצווה שערכה עם משפחתה, לאחר שאש פרצה בבטן האונייה ששייטה מקראבי לפוקט. האסון הותיר את משפחתה באבל גדול ובהלם מוחלט על החופים, לאחר שהצליחו להיחלץ מהאש בלב ים. 
האירוע עצמו התרחש בשעות אחר הצהריים. הנערה, ביחד עם משפחתה, נספתה בספינת טיולים בדרום תאילנד במהלך טיול משפחתי, אחרי שהמעבורת שעליה שהתה עם בני משפחתה עלתה באש, במהלך שיט בדרום תאילנד. הילדה טיילה יחד עם הוריה ואחיה. סירות דייגים וסירות מנוע מיהרו לכיוון המעבורת הבוערת ופינו 114 נוסעים לעבר חופי האי או נאנג הסמוך. 

אסון נוסף שהתרחש אתמול בפרו, גבה את חייו של ישראלי בשנות ה-20 לחייו ומשרד החוץ מטפל כעת בהבאת גופתו ארצה. "הבחור הגיע לרמפה של אומגה ומסיבה לא ברורה נפל לתהום. הקונסול מטפל בהבאת הארון לארץ. הארון אמור להגיע בתחילת שבוע הבא", מספרת רביד.

כאמור, מדובר בתאונת אומגה, שהתרחשה באתר "Natura Vive", לפי ההערכה, התאונה הייתה בדרך לאתר ההיסטורי מאצ'ו פיצ'ו. הרב עופר קריטור מבית חב"ד בקוסקו מספר: ״מדובר בשלושה מטיילים, חברים מהארץ. אחד מהם נפל מהפלטפורמה, לא ברור כתוצאה ממה. חברו העריך כי מדובר בגובה של כ-80 מטרים".


אומגה באזור המאצ'ו פיצ'ו. צילום: רותם כהן

בטרגדיה אחרת שהתרחשה בברלין, נמצאה גופתו של צעיר ישראלי ובבית חב"ד בעיר מספרים על התדהמה הגדולה. הרב שמואל סגל, מבית חב"ד בברלין, שהתראיין גם הוא בגל"צ, סיפר על המצוקה בקהילה: "זה עשה זעזוע גדול מאוד. בהתחלה חשבו שזה משהו לאומני, זה יצר חרדה. גם אם הכיוון יהיה פלילי זה לא ירגיע או יוריד את הלחץ. כל היהודים מעורבים ומעודכנים".

כזכור, שגרירות ישראל אישרה אתמול כי גופת הצעיר שנמצאה ביום ראשון בברלין, היא של צעיר ישראלי כבן 22. ככל הנראה לא מדובר ברצח על רקע יהדותו, ונסיבות המקרה נמצאות עדיין בבדיקה. 

דובר המשטרה המקומית אישר כי הדרכון נמצא בתוך המכנסיים אותם לבש הגבר. על פי המשטרה המקומית, בגלל פציעות הפנים החמורות שהיו לאיש, לא ניתן היה להתאים את פרצופו לתמונת הפספורט שנמצאה. 

הגופה נמצאה ביום ראשון בבוקר בחורבות כנסיית המנזר הפרנרציסקני בברלין, על ידי עוברים ושבים. הנתיחה שלאחר המוות הראתה כי האדם היה קורבן לפשע אלים. לדברי המשטרה, היו לאדם פגיעות ראש חמורות. 

הגופה שכבה מאחורי אחד הקירות באזור, ליד שער ברזל. במקום הזה נמצאים לעיתים אלכוהוליסטים וחסרי בית, לכן ההנחה בתחילה הייתה כי מדובר בקרב בין אנשים הישנים במתחם.

הרב סגל סיפר כי הצעיר היה בקשר עם בית חב"ד טרם מותו: "הוא הוזמן ליל הסדר וביום חמישי ניסה ליצור איתי קשר באופן אישי. הוא הגיע לשגרירות ומשם סידרו לו מקום לישון".

הרב סגל הוסיף כי לא היו סימנים מטרימים לאסון: "לא זיהיתי משהו מסוכן כי לצערנו קורה על בסיס קבוע שחבר'ה מבקשים עזרה בלינה ובאוכל. זה היה נראה עוד מקרה טריוויאלי, אבל זה נגמר בטרגדיה אנחנו חושבים מה יכולנו לעשות טוב יותר וזה כואב מאוד".