איראן תחתום על הסכם המסדיר את סוגית הגרעין עם שש המעצמות רק אם יוסרו כל הסנקציות המוטלות על איראן בשל התחמשותה הגרעינית. כך אמר נשיא איראן, חסן רוחאני, בנאום טלוויזיוני במדינתו.
"לא נחתום על עסקה, אם לא יוסרו הסקנקציות באותו היום, אנחנו מעוניינים בהסכם שיטיב עם כל הצדדים המעורבים בשיחות הגרעין", אמר רוחאני.
המעצמות ואיראן טרם הגיעו להסכמה הנוגעת לקצב בו יוסרו הסנקציות. מדובר בחלק מרכזי במבנה ההסכם העתידי בין הצדדים. מוקדם יותר השבוע, נמסר מהבית הלבן כי הסרת הסנקציות על איראן תהיה הדרגתית.

המחלוקת בין הצדדים נסובה סביב השאלה כיצד להתאים את הסרת הסנקציות למחוייבות שתגלה איראן כלפי ההסכם. ארצות הברית קבעה כי הסרת הסנקציות תלויה בכך שטהראן תעמוד בפרטי הסכם הגרעין.
דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, אמר ביום שני כי ארצות הברית איתנה בדעתה. לדבריו, הסרת הסנקציות באופן הדרגתי היא הדרך היחידה להבטיח שאיראן תעמוד בהסכם שאמור להסדיר את עניין הגרעין לתקופה של 10 עד 25 שנים הקרובות.
"לא ניתן להתחיל לדבר על הסרת הסנקציות לפני ההגעה להסכמות הנוגעות לדרך שבה נבטיח שאיראן לא תגיע לנשק גרעיני", אמר ארנסט.
במסגרת הסכם המסגרת שנחתם מוקדם יותר החודש, נסלל הבסיס להסכם רחב יותר העתיד להחתם עד ה-30 ביוני, אולם במסגרת ההסכמות הנוכחיות, איראן עדיין רשאית להמשיך בהעשרת האורניום.