חברת "לופטהנזה", חברת האם של חברת "ג'רמן ווינגס", שהמטוס שלה התרסק על האלפים לפני כשבועיים וגרם למותם של 150 אנשים, יחד עם רשות התעופה הגרמנית, הסכימו כי הנפקת רשיון הטייס לאנדראס לוביץ הייתה לפי הנהלים.



חברת "לופטהנזה" מסרה כי בשנת 2009, כשלוביץ הגיע לבית הספר לטיסה שלה, הוא הצהיר כי התגבר על תקופת הדיכאון החמורה שלו וכי הדבר מעלה שאלות האם טייסים צריכים לעבור בדיקות פסיכאטריות מוסמכות.



רשות שדות התעופה הגרמנית אמרה לאורך כל השבוע כי לא היה להם כל מידע בנוגע לדיכאון ממנו סבל לוביץ. לופטהנזה, לעומת זאת, טענה כי לא היה נדרש ממנה למסור את המידע על מצבו של לוביץ לרשות שדות התעופה הגרמנית. "הגענו למסקנה משותפת כי הנפקת רשיון הטייס לאנדראס לוביץ הייתה בקו אחד עם הנהלים", אמר נציג רשות שדות התעופה.

אתמול פורסם כי לוביץ השתמש בחומרים משתנים כדי לגרום לטייס הראשי של המטוס לצאת במהירות מהקוקפיט במהירות, כך לפי דיווח היום של עיתון ה-Mirror הבריטי.



לפי ההערכה, לוביץ היה צריך לוודא שהטייס יעזוב את הקוקפיט, לפני שמטוס האיירבוס 320 התרסק אל תוך האלפים הצרפתים. ככל הנראה, לוביץ רכש חומר משתן, ושפך אותו לתוך המשקה של הקפטן, מה שהאיץ את הצורך שלו להשתמש בשירותים. התובעים סירבו להגיב על הדיווח. מידע זה נלקח מתוך קבצי המחשב של לוביץ, שנלקח מהתובעים בדיסלדורף זמן קצר לאחר האסון, כך על פי דיווחים בגרמניה.