אנשי המדינה האיסלאמית חטפו 120 ילדי בית ספר בעיר מוסול, שם נמצאים כוחות עיראקיים וכורדים נגד האיסלאמיסטים העיראקיים. הילדים הם בני 12 עד 15 והם נלקחו בכוח מהכיתות והועמסו על ידי אנשי דאעש.



על פי דיווחים, הילדים יצורפו לארגון המדינה האיסלאמית ויוכשרו כלוחמים, ואלו השייכים למשפחות עשירות ישוחררו לאחר שישלמו כופר לחוטפים.



באירוע מזעזע נוסף לו אחראים אנשי המדינה האיסלאמית, ילדה יזידית בת 9 נאנסה באכזריות על ידי אנשי הארגון והיא נכנסה להריון. "ההתעללות שעברה גרמה לה לטראומה פיזית ונפשית קשה", אמר  ל"אינטרנשיונל ביזנס טיימס", יוסף דאוד, עובד סיוע קנדי, שחזר לאחרונה מהאזור. "הילדה הזו היא כל כך צעירה שהיא עלולה למות אם היא באמת תצטרך להוליד את התינוק, אפילו ניתוח קיסרי הוא מסוכן".



על פי הדיווחים, לפחות 10 חברי אירגון תקפו אותה מינית, רובם היו לוחמים או מחבלים מתאבדים שקיבלו את הילדה כ"פרס". הילדה הצעירה הייתה אחת מתוך 200 נשים וילדים יזידיים שהשתחררו השבוע לאחר ששהו שמונה חודשים בשבי.



עובד הסיוע הקנדי אמר כי חלק מהנשים והנערות הצעירות ששוחררו על ידי הארגון מתביישות להתאחד עם משפחותיהן, בעקבות מה שעשו להם אנשי הארגון. "אם הן נשואות, בעלים לא ייקחו אותן בחזרה וברור מאליו שהתינוקות לא יתקבלו", אמר.