לאחר שהודיעה אתמול (ראשון) רשמית כי תתמודד על נשיאות ארצות הברית ב-2016 מטעם המפלגה הדמוקרטית, לקחנו כמה ציטוטים נבחרים של מי שיכולה לעשות היסטוריה, ולהפוך לנשיאה הראשונה בתולדות אמריקה. 

 >
"כעת, יותר מאי פעם, כל המדינות הדמוקרטיות חייבות לעמוד מאחורי ישראל בעת שהיא נלחמת בטרור. מדינות דמוקרטיות צריכות להבין שהפניית הגב לעבר ישראל בזמן הזה תפגע בכל האומות שוחרות השלום" (אפריל 2002, בזמן האינתיפאדה השנייה)

 > "ישראל אינה רק בעלת ברית שלנו. היא מגדלור למה שדמוקרטיה יכולה וצריכה להיות... אם תושבי המזרח התיכון אינם בטוחים במה הכוונה לדמוקרטיה, תנו להם להסתכל לעבר ישראל" (דצמבר 2005)
 > "כאשר ביקרנו ביריחו, קיבלתי הצצה ראשונה של החיים תחת הכיבוש עבור הפלסטינים, שנלקחו מהם הכבוד וההגשמה העצמית, שהאמריקאים מתייחסים אליהם כמובנים מאליהם" (מתוך ספרה "בחירות קשות", על ביקורה ביריחו ב-1981)

 > "למדתי שביבי יילחם אם הוא חש שהוא נדחק לפינה, אבל אם אתה מתחבר אליו כחבר, יש סיכוי שאפשר להשיג משהו ביחד" (מתוך ספרה)
 > "על אף ההבדלים במדיניות בינינו, נתניהו ואני עבדו יחד כשותפים וכחברים. התווכחנו לעתים קרובות, בדרך כלל במהלך שיחות טלפון שהיו נמשכות יותר משעה, לפעמיים שעתיים. אבל אפילו כשלא הסכמנו, שמרנו על מחויבות בלתי מעורערת לברית בין שתי המדינות שלנו" (מתוך ספרה)
 > "אני מעריצה עמוקות את הכישרון ואת הנחישות של העם הישראלי. הם הפכו את המדבר למלבלב ובנו דמוקרטיה תוססת באזור מלא אויבים ורודנים" (מתוך ספרה)
 > "המדיניות האמריקאית מזה שנים היא שההתנחלויות אינן חוקיות ושזו מטרה מתמשכת ובעדיפות הגבוהה ביותר של ממשל אובמה להמשיך ולעבוד לעבר פתרון שתי המדינות" (פברואר 2011)