מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי הביע  היום (שני) חשש מהחלטת רוסיה להסיר את האיסור למכור מערכות נשק מתקדמות לאיראן, כך הודיע היום הבית הלבן.  דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט אמר בתדרוך היומי לעיתונאים , כי הצעד אף עלול לפגוע במשטר הסנקציות שעדיין מופעל כלפי טהרן. 

היום הודיע הקרמלין כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הסיר את האיסור על מכירת מערכת ה-S-300 ליירוט טילים לאיראן. 
 
רוסיה ביטלה חוזה למסירת המערכת המתקדמת ב-2010 בעקבות לחץ מהמערב לאחר הסנקציות שהטיל האו"ם על הרפובליקה האיסלאמית בגלל תכנית הגרעין שלה. 
 
אולם כעת, לאחר שהמערב הגיע להבנות עם איראן על פעילות הגרעין שלה, החליט הנשיא הרוסי לחדש את החוזה. בסוכנות הידיעות אינטרפקס דווח כי משרד ההגנה אמר שהמסירה יכולה להיות מיידית בהתאם להחלטה של הדרג הפוליטית.

בתוך כך נשיא ארצות הברית ברק אובמה ממשיך במאבק הפנים האמריקאי על אישור ההסכם, באם יושג, על תוכנית הגרעין האיראנית. היום הודיע הבית הלבן כי אובמה יטיל וטו על מהלך שיאפשר לקונגרס לחוקק חוק שיתן לו סמכות לאשר או לדחות סנקציות שיקלו על קיום העסקה עם איראן. 



 "אלטרנטיבה צבאית תעכב אותם רק בשנה פחות או יותר"


ביינתים בוושינגטון מנסים להרגיע את המתיחות ולפנות ישירות אל הציבור הישראלי, ועושים זאת באמצעות מסרים מרגיעים וחידוד המחוייבות האמריקאית לביטחון ישראל, ולהמשך שיתוף הפעולה הביטחוני והמודיעני בין שתי המדינות.



בשיחה עם כתבים ישראליים, התייחסה היום וונדי שרמן, תת מזכיר המדינה והאחראית על המשא ומתן עם איראן לשיחות הגרעין, ואמרה כי דאגותיה של ישראל לגיטימיות, אולם הדגישה כי אין דרך אחרת למנוע מאירן להתקדם לעבר פצצה, אלא באמצעות הסכם. 



שרמן הדגישה כי האופציה הצבאית, הן של ישראל והן של האמריקאים, קיימת עדיין על השולחן, אבל הדגישה כי "אי אפשר להפציץ וזהו, לאיראן יש הידע לבנות מחדש. גם אלטרנטיבה צבאית תעכב אותם רק בשנה פחות או יותר, לכן האופציה היחידה היא במשא ומתן". שרמן העריכה כי הצדדים יגיעו להסכם קבוע עד ה-30 ביוני. 



 בתוך כך התייחס גם ראש הממשלה בנימין נתניהו להסכם עם איראן. בטקס פתיחת בית ספר לשוטרים בבית שמשאמר ראש הממשלה:  "איראן מקבלת לגיטמציה להמשיך בתוקפנות. היא תקבל עשרות מיליארדי דולרים לשמן את מכונת המלחמה שלה".