נשיא ארצות הברית ברק אובמה הודיע הערב (שלישי) לקונגרס האמריקאי כי הוא מתכוון להסיר את קובה מרשימת המדינות תומכות הטרור, כך נמסר בהודעה של הבית הלבן. 

"ימשיכו להיות לנו חילוקי דעות עם ממשלת קובה, אבל החששות שלנו על מגוון החלטות מדיניות ופעולות של הוואנה לא מצדיקות השארתה ברשימת המדינות תומכות הטרור", נאמר בהודעה.

ביום שישי האחרון לחצו  אובמה וקסטרו ידיים בפסגה בפנמה, דבר שהיווה מחווה סמלית לרגל שחזור הקשרים בין שתי המדינות. השניים אף נפגשו באותו יום. מחלקת המדינה של ארצות הברית המליצה ביום שישי כי על  אובמה להסיר את קובה מהרשימה, כך אמר סנאטור החבר בוועדת הסנאט ליחסי החוץ.
אובמה, שהתייחס לנושא במהלך ביקור בג'אמייקה, אמר כי מחלקת המדינה השלימה את הסקירה שלה בושא, אבל הוסיף כי הוא מחכה להמלצה הסופית של יועציו על מנת להכריע בנושא. 

פגישה היסטורית בין שר החוץ קרי לשר החוץ הקובני רודריגז



פגישה אחרי 54 שנים.  שרי החוץ קרי ורודריגז. צילום: רויטרס

הסרתה של קובה מהרשימה תסיר מכשול רציני במאמצים להשיב את היחסים הדיפלומטיים בין וושינגטון והוואנה, וסוללת את הדרך להשיב את השגרירות האמריקאית בהוואנה, שנסגרה לפני 54 שנים. הדבר מהווה צעד משמעותי בסיום מדיניות הבידוד של ארצות הברית כלפי מדינת האי הקומוניסטית. 

קובה נוספה לרשימת המדינות התומכות בטרור ב-1982, כאשר היא סייעה למורדים בקולומביה ובמדינות נוספות. מדינות אחרות שנמצאות ברשימה הן איראן, סודן וסוריה. 

קודם לכן באותו יום נפגשו  שרי החוץ של ארצות הברית וקובה בפנמה, בפגישה רמת הדרג ביותר בין נציגים של שתי המדינות מאז ימיה הראשונים של המהפכה בקובה, לפני יותר מחצי מאה. 
 
הפגישה בין שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי ושר החוץ הקובני ברונו רודריגז מסמנת את הפעם הראשונה בה נציגים דיפלומטים  בכירים של שתי המדינות נפגשו מאז ההצהרה ההיסטורית של נשיא ארצות הברית ברק אובמה ושל מקבילו הקובני, ראול קסטרו, שהוכרזה לפני כחמישה חודשים.