צעיר ערבי ישראל, שלוחם בארגון המדינה האסלאמית, דאעש, חשף אתמול (שישי), את האמת מאחורי תמונת התינוק בן החודש, שמסביבו אמל"ח, אשר מופצת ברשתות החברתיות, טוויטר ופייסבוק, המזוהות עם ארגון המדינה האסלאמית. "מדובר בבני", אמר סלאח א-דין מחאמיד, על תמונת התינוק כשלצידו רימון יד ואקדח.



מחאמיד (25), המכונה "אבו אל-חארת' אל-מקדסי", סיפר כי הוא נמצא כעת בסוריה יחד עם אשתו, יהודיה שעלתה מרוסיה והתאסלמה. הוא הוסיף, כי הצליח להצטרף לשורות הארגון בשנה שעברה, לאחר שהצליח לחמוק מהשב"כ שעצר אותו בחשד להצטרפות לארגון המדינה האסלאמית, אך שיחרר אותו ימים ספורים לאחר מעצרו.
 
כבר בנובמבר אשתקד חשדה המשטרה, כי המורה מאום אל-פחם הצליח להסתנן עם אשתו לסוריה דרך טורקיה והצטרף עמה לארגון המדינה האסלאמית. זאת, חודשיים לאחר שנעצר על ידי שוטרי תחנת עירון בחשד שהביא מירדן חפצים המזוהים עם ארגון דאעש, ויוחסו לו עבירות של הזדהות עם ארגון טרור או התאחדות בלתי מותרת.
 

לאחר מעצרו החליט בית משפט השלום בחדרה לשחררו למעצר בית למשך חמישה ימים ובהמשך הוא שוחרר ללא תנאים. במכתב לחבריו כתב מחאמיד, שהוא החל את דרכו בלחימה בארגון המדינה האסלאמית בעיראק ולאחר מכן הגיע לסוריה. "אני אבו אל-חארת' אל-מקדסי, סלאח א-דין מחאמיד", כתב הצעיר לחבריו. "אני נמצא במדינה האסלאמית יחד עם אשתי, וזו תמונת בני שנולד במדינה האסלאמית, והוא בן חודש. אשתי התאסלמה והיגרה עמי".
 
יש לציין, כי עשרות אזרחים ערבים מישראל הואשמו בהזדהות עם ארגון דאעש או יצאו מהארץ כדי להצטרף לשורות הארגון, בהם גם אקדמאיים ורופא אחד מהנגב. בין הצעירים היו שנהרגו במהלך הלחימה בעיראק או בסוריה, וחלקם הצליחו לשוב לישראל, נעצרו והועמדו לדין.
 
סקר אקדמאי הראה כי כל יהודי מאמין שכל ערבי שלישי בארץ מזדהה עם דאעש, כאשר במקביל 8 מתוך 10 ערבים בישראל מאמינים כי הארגון הקיצוני פוגע בצורה אנושה במוסלמים ובאסלאם.
 
בשב"כ מעריכים כי עשרות אזרחים ערבים הצטרפו לדאעש מאז החלה מלחמת האזרחים