מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי, אמר בראיון לחדשות ערוץ 10 כי הביקורת נגד הסכם הגרעין עם איראן, שארה"ב מגבשת יחד עם המעצמות היא "היסטרית". 



לדברי קרי, הקהילה הבינלאומית תפקח מקרוב על תכנית הגרעין של טהראן. "יהיו לנו פקחים שם בכל יום, זו לא עסקה ל-10 או ל-15 שנה - זה לנצח. יש הרבה היסטריה לגבי העסקה הזו, אנשים באמת צריכים לבחון את העובדות". 
 
מזכיר המדינה האמריקאי הדגיש שוב כי לישראל אין מה לחשוש מתוצאות ההסכם וכי ארצו תגן על ביטחונה. "לא נחתום על הסכם שלא יחסום את דרכה של איראן לפצצה ושלא יעניק לנו ביטחון, למומחים שלנו ביטחון ולמעשה למומחים בכל העולם ביטחון - כך שנוכל לדעת מה איראן עושה ונוכל למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני", אמר קרי.
 

בראיון לתמר איש שלום, שישודר היום במלואו, אמר קרי "כשהתחלנו את המשא ומתן, מה שאנחנו קוראים זמן הפריצה להשגת די חומר בקיע לפצצה אחת היה חודשיים עד שלושה חודשים. אנחנו הארכנו אותו, ועם העסקה הזאת, במשך 10 השנים הראשונות התקופה תעמוד על שנה. אני שואל שאלה פשוטה, האם ישראל בטוחה יותר עם חודשיים או עם שנה". קרי ציין כי לפי ההבנות בין הצדדים יקטן מאגר האורניום המועשר שבידי איראן ב-98 אחוז - מ-12 טון של חומר מועשר ל-300 קילוגרם בלבד לתקופה של 10 שנים. 
 
מזכיר המדינה האמריקאי מתח ביקורת חריפה על מדיניות איראן במזרח התיכון ותמיכתה בארגוני טרור, בהם חיזבאללה. "אין לנו שום אשליות באשר לשאלה למה חיזבאללה נמצא שם ומי תומך בו, איראן", אמר. "אנחנו צריכים להוציא את משמרות המהפכה האיראניים מסוריה, אנחנו צריכים לסיים את התמיכה של איראן בסוג כזה של פעילות טרור. ויחד עם מדינות המפרץ נחזק את סידורי הביטחון שאנחנו עובדים עליהם ונפעל באופן מוחלט נגד סוג כזה של התנהגות".
 
בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם אמש דרך לוויין בטקס לציון 60 שנה למכון וושינגטון ואמר כי: "ישראל לא יכולה להרשות לאיראן להשיג את היכולת להגשים את כוונותיה לרצח עם. הקהילה הבינלאומית לא יכולה להרשות לאיראן להמשיך את התוקפנות שלה באזור - בלבנון, בעיראק, בסוריה, בתימן ובמקומות אחרים - תחת חסותה של מטרייה גרעינית איראנית. והקהילה הבינלאומית לא יכולה להרשות לאיראן, שהיא התומכת הגדולה ביותר בעולם של טרור, להשיג יכולות גרעיניות ובאמצעותן לאיים על כל העולם". 
 
נתניהו הוסיף כי לא מאוחר מדי: "על מדינות העולם להיעזר באומץ ובנחישות כדי לחכות להסכם טוב יותר, הסכם שבאמת יעצור את דרכה של איראן לנשק גרעיני. יש האומרים שמסגרת לוזאן תהפוך את ישראל למוגנת יותר. כראש ממשלת ישראל אני אומר לכם ללא כל הסתייגות שההסכם הזה יסכן את ישראל בצורה ממשית".