הנהגת הרשות הפלסטינית נמצאת תחת לחץ מצד הקהילה הבינלאומית לחדש את שיחות שלום עם ישראל, כך אמר היום (שבת) פקיד פלסטיני בכיר.



הפקיד אמר לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" הלונדוני כי כמה מהמדינות הביעו את רצונם למפגש בין יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, וראש הממשלה, בנימין נתניהו.



לפי הפקיד, חלק מהמדינות באירופה רמזו כי יפעלו להפחתת הסיוע הכספי לפלסטינים, כחלק מהניסיון לשכנע את הרשות הפלסטינית להסכים לחידוש שיחות השלום.



בינתיים, ראש אש"ף למשא ומתן לשעבר, סאיב עריקאת, תקף שוב את הקואליציה החדשה שהורכבה בישראל, בטענה כי היא "תקבור את פתרון שתי המדינות". 



עריקאת הוסיף בראיון לאל-קודס הפלסטיני כי "הממשלה החדשה בישראל מורכבת ממפלגות קיצוניות, משמעות הדבר היא שתהליך השלום הוא אפסי.  ממשלה זו הוקמה כדי להרוס את פתרון שתי המדינות. היא תהיה מקור לרוע, קיצוניות, כאוס, אלימות וחוסר יציבות באזור".



עריקאת אמרה כי הפלסטינים פועלים להגשת כתב אישום נגד ישראל בגין פשע מלחמה שבוצעו לטענתו במהלך צוק איתן ברצועת עזה בקיץ האחרון. הוא אמר כי מסמך זה יובא בפני בית הדין הבינלאומי בהאג "בהקדם האפשרי".



עריקאת קרא לממשל האמריקאי להפסיק להתמודד עם ישראל כאילו היא "מדינה מעל לחוק". הוא אף קרא לממשל האמריקאי להפסיק להגן על ישראל במועצת הביטחון של האו"ם.  "האמריקנים יודעים היטב שממשלת ישראל היא לא ממשלה של שלום", הוסיף עריקאת. "הם גם יודעים שנתניהו לא מעוניין בפתרון של שתי המדינות".