נציגי איראן ושש המעצמות החלו היום (שלישי) בסבב נוסף של משא ומתן בווינה כחלק מהמאמצים להגיע להסכם גרעין כולל עד ה-30 ביוני. הנציג האיראני בשיחות אמר כי חלק משמעותי מנוסח ההסכם כבר הושלם והוסכם.
בתוך כך נפגש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם שרת ההגנה של גרמניה אורסולה פון דר ליין. השניים חתמו על הסכם לאספקת ספינות קורבט לחיל הים הישראלי וראש הממשלה התייחס להסכם המתגבש עם איראן. 
"אנו מתמודדים עם איום גדול מצד האסלאם הקיצוני - מצד האסלאם הסוני בדמות דאעש, אל-קאעידה ואל-נוסרה. אולם האיום הגדול ביותר בעינינו, ולדעתי גם בעיני שכנינו הוא האיום הנובע משאיפותיו האימפריאליסטיות והתיאולוגיות של משטר האייתולות באיראן. הם חותרים להשגת יכולת לפתח נשק גרעיני. הם מנהלים מערכה של כיבוש וחתרנות בכל רחבי המזרח התיכון, בתימן וסביב גבולותיה של ישראל, לא רחוק מהגבול שלנו בגולן, ובעזה", אמר נתניהו.

"אנו רואים במאמציה האימפריאליסטיים של איראן, יחד עם חתירתה לנשק גרעיני, את האיום הגדול ביותר לביטחון המזרח התיכון, לביטחונה של ישראל ולביטחון העולם. אנו חושבים שדרושה עסקה טובה יותר מזאת שהוצעה בלוזאן, ואני מאמין כי הדבר חשוב לעתידנו המשותף ולביטחוננו המשותף", הוסיף נתניהו.
שרת ההגנה של גרמניה אורסולה פון דר ליין התייחסה אף היא להסכם בין איראן למעצמות ואמרה: "אנחנו גם דיברנו עמוקות על התהליך שנרקם בלוזאן. קיימת כרגע מסגרת בלבד, אבל עדיין לא נדון בפרטי פרטים. אנחנו רוצים להקשיב ביתר שאת לחששות שלכם ולדאגות שלכם, כדי שכל פרטי הפרטים של החוזה שהולכים להתרקם יהיו גם לטובת הביטחון הישראלי. המטרות שלנו הן שקיפות ובהירות בתוך ההסכם. ומתוך גישה הזאת אני מצפה לשיחה שלנו".