זאת לא ישראל שמקלקלת לבית הלבן את חדוות השגת ההסכם עם איראן. גם לא התנגדותם של מנהיגי שש ארצות  המפרץ הפרסי להתפייסות האמריקאית המואצת עם איראן  מפחידה את צמרת ממשל אובמה. 

מי שמצטיירת כסיוט וכגורם פרוע דוקא בשלבים הסופיים של המו"מ עם איראן היא רוסיה - שותפה מרכזית בקבוצת ה-6 המקיימת את המגעים עם איראן. 
בעת שהנשיא אובמה מתאמץ להרגיע את מנהיגי ארצות המפרץ מההסכם המתגבש עם איראן שנואת נפשם, שר החוץ ג'ון קרי יזם והוביל מאמץ דיפלומטי מתוקשר לרכך את הברוגז עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ולחדש את ההידברות בין ארה"ב לרוסיה.
 

 פגישת ג'ון קרי עם נשיא רוסיה פוטין שהתקיימה שלשום בעיר הקייט סוצ'י היתה הליכה לקנוסה של הבכיר האמריקאי. אבל הצורך לפייס ולרצות את הצאר בקרמלין הפך כל כך חשוב וקריטי שבעקבותיו של שר החוץ האמריקאי - קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל תיפגש עם פוטין במוסקבה ביום ראשון הקרוב.
 המפגש בין קרי לפוטין היה הראשון בדרג גבוה ששתי המעצמות קיימו מזה שנתיים. שני הצדדים סיכמו ואישרו, "פריצת דרך לא הושגה בפגישה". ג'ון קרי היה ספציפי יותר. לא הושגו תוצאות מעשיות, הודה. אבל הפגישה  התקיימה "באווירה טובה" והייתה "קונסטרוקטיווית". 
קרי הדגיש כי "אין תחליף להידברות ישירה עם מקבלי החלטות מרכזיים במיוחד בזמן כל כך מסובך כאשר דברים מתרחשים מהר". שר החוץ האמריקאי, ציין "אנו נכנסים לששה השבועות האחרונים של המו"מ (עם איראן) וכולנו מבינים שאחדות הייתה המפתח שהביאה אותנו למצב שאנו עומדים בו היום". 
קרי הוסיף, כי חשוב לחדש הידברות עם רוסיה וליצור שיתוף פעולה בין שתי הארצות. הפרשן המדיני של קריסטן-ציינס-מוניטור הגדיר את מאמצי הפיוס כלפי פוטין של ג'ון קרי ושל קנצלרית גרמניה בשאלה, "האם זאת חזרה לפרגמטיזם ביחסי רוסיה והמערב?". 
להערכת הפרשן, ממשלות המערב משתדלות להגביל את הנזק שגרמו בהחרמת המצעד הצבאי הענק שהתקיים במוסקבה לציון הנצחון על גרמניה הנאצית. 
בקרב דיפלומטים בכירים בניו יורק, התגובות לחיזור האמריקאי אחרי פוטין היו פחות מחמיאות. נראה שבצמרת הממשל האמריקאי ובבירות מעצמות המערב הגיעו למסקנה כי הסנקציות שהופעלו נגד רוסיה בתגובה לסיפוח חצי האי קרים ולמעורבותה הצבאית לטובת הבדלנים באוקראינה לא השפיעו על פוטין ולא הביאו לשינוי מהותי במדיניות ההתרסה שלו מול ארה"ב והמערב. 
לדברי דיפלומטים מומחים ליחסי רוסיה והמערב, אוקראינה תמשיך להיות בעיה מרכזית וגורם מתסיס ביחסים עם רוסיה. אחדים מהם צופים הסלמה וחידוש הקרבות בין כוחות הממשלה לבדלנים. 
"לפחות מורגשת באחרונה אווירת דחיפות בנוגע למשבר באוקראינה והגיע הזמן להחלטות רציניות לפתרון המשבר", אמר מומחה. אבל הדאגה האמתית הטורדת את מנוחתם של בכירים בבית הלבן ובמשרד החוץ היא לעבור את השלבים האחרונים של המו"מ עם איראן בלי משבר פתאומי ומעצור שיבואו מבפנים, מקרב גורם השותף למו"מ.