בראיון שהתפרסם היום (חמישי) עם נשיא ארה"ב ברק אובמה במגזין "אטלנטיק" לעיתונאי ג'פרי גולדברג, אומר אובמה כי לדבריו של נתניהו על כך שהערבים נוהרים לקלפיות, יכולות להיות השלכות לגביי מדיניותה של ארצות הברית.
הנשיא האמריקאי אומר כי דבריו של נתניהו במהלך מערכת הבחירות בהם תוארו האזרחים הערבים "ככוח פולש שמגיע להצביע ושיש להישמר מפניו" עומדים בסתירה לנוסח של מגילת העצמאות של ישראל שקובעת שוויון דמוקרטי לכל האזרחים ללא הבדל דת וגזע.
 "כשמשהו כזה קורה, יש לכך השלכות מבחינת מדיניות החוץ, ודווקא בגלל שאנחנו כל כך קרובים לישראל, אם נעמוד בצד ולא נגיד דבר על כך, המשמעות תהיה שהמשרד הזה, החדר הסגלגל, איבד את כל אמינותו בכל הנוגע להתבטאויות בסוגיות הללו", הדגיש אובמה. 

נשיא ארצות הברית אמנם הרגיע לגבי יחסו לישראל,  כשאמר שארה"ב תמיד תגן עליה, אך באותה נשימה נטען במאמר כי לבית הלבן אין כוונה לפגוש בנתניהו בשבועות הקרובים. 
עוד אומר אובמה כי יש לו דאגה עמוקה מהכיוון בו צועדת ישראל בשנים האחרונות במיוחד בכל הנוגע לערכיה הדמוקרטיים. אובמה ציין כי דווקא בגלל שאכפת לו כל כך ממדינת ישראל ומהעם היהודי הוא מדבר בצורה כנה לגביי דאגותיו "אני לא מתכוון להתנצל על כך בגלל שאני בטוח לגבי עד כמה ישראל והעם היהודי חשובים לי", 
עבורי להיות פרו-ישראלי זה חלק מהערכים עליהם אני נלחם מאז נכנסתי לפוליטיקה", הוסיף הנשיא, ואמר כי  ישנו קו ישיר בין תמיכה בזכותו של העם היהודי למדינה וחיים ללא אפליה ורדיפה ובין זכותם של אפריקאים-אמריקאים להצביע ולזכות להגנה שווה בחוק: "בעיני אלה שני דברים זהים. אבל באותה מידה אני צריך להתייחס בצורה שווה לאנשים אחרים. אני חושב שערכיהם של האבות המייסדים של ישראל מחייבים אותה לדאוג גם לילדים פלסטינים. אם זה לא מתורגם למדיניות ואם לא מוכנים לקחת סיכונים בשם הערכים הללו – הרי שהערכים הללו הופכים למלים ריקות". 

 אובמה ציין בראיון את התמיכה הרבה שהוא זוכה לה בקרב קהילות יהודיות בארה"ב והדגיש: "ישנו ניסיון של חוגים פוליטיים מסוימים ליצור מצג לפיו מי שתומך בישראל או בעם היהודי חייב לתת חותמת גומי למדיניותה של ממשלת ישראל".