נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הכריז היום (שבת) על חלקים בטקסס שנפגעו מהסופות וההצפות כ"אזור מוכה אסון", שגרמו למותם של 21 אנשים.



בהצהרתו של אובמה מהבית הלבן, נאמר כי בעקבות דברי אובמה יעברו כספי סיוע מהממשל הפדרלי לתושבי המקום ובעלי עסקים באזור.



הסערות שמכות את צפון טקסס מתחילת החודש גרמו ביום חמישי לנהרות לעלות על גדותיהם וגררו מאות קריאות לעזרה בדאלאס ובאזורים נוספים בהם נמדד 17.8 ס"מ של גשם.



"קהילות ברחבי מדינת טקסס חוו הרס, פציעות, ומוות טרגי של 21 בני אדם כתוצאה ממזג האוויר הקשה שלא פוסק ומשפיע על המדינה שלנו לטווח הארוך", אמר הנגיד גרג אבוט, שהכריז על 70 מחוזות כאזורי אסון.



לפי ההצהרה הנשיאותית, הכספים הפדרליים יסייעו, כאמור, לשקם את הנזקים שנגרמו ע"י מזג האוויר. לא בוצעה הערכה אודות גודל הנזק או אודות הסכום שיידרש כדי לשקם את המקום.



במהלך הימים האחרונים, אלפי מכוניות נלכדו במשך כשש שעות על כביש מהיר ליד דאלאס בעקבות מי השיטפונות. בעקבות כך, הצלב האדום חילק מזון ומים לנהגים שנתקעו. "אני מרגיש כאילו אני באי ולאף אחד לא אכפת," אמרה ונסה פטרסון, שהייתה על הכביש עם בנה בן החצי שנה.



ראש עיריית וורטון, הנמצאת דרום מערבית ליוסטון, הוציא צו פינוי חובה לכ-900 אזרחים שחיים ליד נהר קולורדו, שהחל להציף את העיר בחמישי. גם בעיריית רוזנברג הסמוכה הודיעו על פינוי של כ-150 תושבים.



בנוסף לכך, מאות תושבים פינוי את הלילה במקלטים לאחר שהמים הציפו את בתיהם ומכוניותיהם.



בעקבות הסערות, פקידי דאלאס ייעצו לתושבים שלא גרים בסמוך לנהר לשוב לביתם בשעה מוקדמת ולא להסתובב בכבישים המהירים: "זה יהיה נהדר לילה להישאר בבית, לצפות בסרט ולבשל קצת פופקורן," אמר סגן משטרת דאלאס, סקוט וולטון, במסיבת עיתונאים.