במשך קרוב לחמישה עשורים של שירות בצבא העממי של קוריאה הצפונית, מילא היון יונג צ'ול מגוון תפקידים שהעלו אותו בסולם הדרגות, החל ממפקד גדוד ומפקד חטיבה ועד מפקד הגיס השביעי וסגן ראש המטה הכללי. בשנת 2009 הוא אף נבחר לראשונה למועצת העם העליונה, הפרלמנט המהווה חותמת גומי של השליט העליון.
מאז קיבל קים ג'ונג און את הנהגת המדינה אחרי מותו של אביו קים ג'ונג איל, לפני שלוש שנים וחצי, קשה היה להתעלם מנסיקתו המהירה של היון בשמי הצמרת הצפון קוריאנית. ביולי 2012 הוא מונה לרמטכ"ל הצבא, תפקיד שבו החזיק במשך עשרה חודשים, וביוני 2014 קיבל את תפקיד שר ההגנה והצטרף למועצה הלאומית לביטחון בהנהגתו של קים. 
היון נחשב לאחד היועצים הצבאיים הקרובים ביותר של קים, ומתחילת השנה הוא נראה לצדו בלא פחות מ־14 אירועים פומביים, נתון מרשים בהתחשב בכך שרק עוד שלושה אנשים תועדו פעמים רבות יותר עם השליט העליון. בחודש שעבר הוא אף נשלח למוסקבה לייצג את קוריאה הצפונית בכנס גדול בנושא ביטחון, כשליחו האישי של קים. 

אבל כפי שהנסיקה הייתה מהירה, כך גם ההתרסקות הייתה פתאומית. מוקדם יותר החודש הודיעו אנשי סוכנות הביון הדרום קוריאני לחברי ועדת המודיעין של הפרלמנט בסיאול כי היון הוצא להורג בסוף החודש שעבר. התיאור היה דרמטי: היון נרדם במהלך אירוע בנוכחות קים, ובעקבות זאת הואשם בבגידה ובאי ציות למנהיג. העונש: הוצאה להורג באמצעות תותח נגד מטוסים באקדמיה הצבאית בפיונגיאנג, בנוכחות מאות צוערים. 
המקרה זכה לכותרות בולטות ברחבי העולם, לא בגלל הדחתו של היון - הוא היה האדם החמישי בתפקיד שר ההגנה במהלך שלטונו של קים - אלא בגלל האופן הגרוטסקי והמזעזע של ההוצאה להורג. ימים אחדים לאחר מכן חזרה בה סוכנות הביון מהקביעה שההוצאה להורג אכן בוצעה, לפחות בכל הנוגע לשימוש בתותח, אבל התעקשה על כך שהיון סולק משורות השלטון. 
לפי אתר החדשות הדרום קוריאני Daily NK, שמתמחה בסיקור המתרחש מעבר לגבול הצפוני, הוצאו להורג עם היון עוד חמישה ממקורביו, וכי הסיבה לטיהור הייתה ככל הנראה "אי הסכמתו של היון לאידיאולוגיה של המפלגה ולמנהיגותו של קים וחוסר אמונתו במערכת המונוליתית".  
מאז הפרסום על החיסול הציגה סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית צילומים של קים מבקר בחוות דגים ובתרגיל צבאי, ובשתיהן לא הופיע היון לצדו, עובדה שחיזקה את הערכת המודיעין, אבל מפיונגיאנג לא יצאה עד כה כל הודעה רשמית על ההדחה.
הדודה והדוד
עבור השלטון בסיאול, גם אם הפרטים עדיין לא ברורים, הדחתו של היון סיפקה הזדמנות לתקוף את המשטר הצפון קוריאני. "ההתנהגות הפרובוקטיבית של קוריאה הצפונית ושלטון הטרור כבר מוכרים, וחששותיהם של הדרום קוריאנים גוברים נוכח מה שיכול לקרות בעתיד", אמרה הנשיאה פארק גאון היי. 
התגובה הצפון קוריאנית, באופן טיפוסי, כללה מעט מאוד התייחסות עניינית לביקורת ויותר קללות ארסיות ותיאורים מגונים ביחס לנשיאת הדרום. "כדאי לה לזכור שאמירות ארסיות כאלה רק יחישו את סופה הטרגי", הכריזה סוכנות הידיעות הרשמית, "היא משמיעה אמירות חסרות אחריות שרק מסלימות את העימות. זה מזכיר לאנשים צפע". 
על אף הגינוי הצפון קוריאני את הדברים, אי אפשר להתעלם מכך שבתקופת כהונתו של קים, לא רק התושבים סובלים משלטון טרור שבו הם מורגלים, אלא גם האישים בדרגות הגבוהות ביותר של המשטר. לפי סוכנות הביון הדרום קוריאנית, לא פחות מ־70 בכירים במפלגה ובצבא הוצאו להורג מאז עלייתו לשלטון של הרודן הצעיר בדצמבר 2011, שהיה בתחילת שנות ה־30 לחייו. יותר מ־20 מהם חוסלו השנה. 
אתר DailyNK ציטט גורם צפון קוריאני שסיפר כי אנשי צבא בגבול סין היו המומים לאחר שעודכנו על הוצאתו להורג של שר ההגנה, ואמרו "אנחנו לא יודעים מה קורה. נראה שהמעמד של פקיד רם דרג חסר כל משמעות בימים האלה". 
הבכיר ביותר שנפל קורבן לשלטון הטרור היה דודו של קים, ג'אנג סונג טאהק, אשר סולק מישיבת המועצה המחוקקת בדצמבר 2013 והוצא להורג עם כמה מתומכיו. תחילה נטען כי העונש בוצע באמצעות השלכתו של ג'אנג למלתעותיהם של 120 כלבים מורעבים, אבל בהמשך התברר כי זו הייתה רק המצאה של סטיריקן סיני. 
ג'אנג לא היה סתם פקיד, אלא מס' 2 במשטר, האדם שדאג להבטיח את עלייתו המסודרת של קים לשלטון אחרי מות אביו ושימש איש הקשר של המשטר בפיונגיאנג עם בת הברית הקרובה ביותר שלו, סין. אבל כשקים חש כי ג'אנג כבר אינו דרוש, הוא החליט לסלק אותו לחלוטין. בהודעה הרשמית נאמר כי ג'אנג לא רק "לא מחא כפיים בלב שלם" באירוע שבו נכח קים, אלא גם "גרם נזק חמור לתנועה הצעירה בארצנו, היה חלק מקבוצה של מורדים ובוגדים בתחום עבודת הצעירים שקיבלו שוחד מהאויבים".
כמעט כל בני משפחתו של ג'אנג, בהם שני שגרירים וילדיהם, הועלמו מעל פני האדמה, והיחידה שבה לא נגע הרודן הצעיר הייתה האלמנה קים קיואנג הוי, אחותו של אביו המנוח. אולם החודש חשף עריק בכיר מקוריאה הצפונית בראיון ל־CNN כי גם הדודה כבר נפלה קורבן לזעמו של האחיין שלה, אחרי שלא הפסיקה להתלונן על גורלו של בעלה. "ב־5 או ב־6 במאי בשנה שעברה, קים ג'ונג און הורה להוציא להורג את דודתו", סיפר העריק, שזוהה בשם פארק. "רק יחידת שומרי הראש שלו - יחידה 974 - ידעו על כך. כעת גם פקידים בכירים יודעים שהיא הורעלה". 
בין הנרצחים השנה היו סגן שר שהעז להתלונן על המדיניות של קים בנושא היערות, וסגן שר אחר שהביע התנגדות להוראתו של קים לשנות את העיצוב של גג של בניין בבנייה, ואפילו ארבעה מחברי התזמורת שבה הופיעה בעבר רעייתו של קים, רי סול ג'ו, אחרי שהואשמו בעבירות ריגול ובצילום סרטים פורנוגרפיים. 
לפני שבועיים אף דווח כי סגן שר ההגנה סו הונג צ'אן, שנחשב גם הוא לאחד הבכירים במשטר ונהג ללוות את קים בביקורים למאוזוליאום שבו טמונים אביו וסבו, וכן אנשי הצוות שלו סולקו מתפקידם וייתכן שאף הוצאו להורג משום שלא מילאו אחר הוראתו של קים להגדיל את הקצבת האורז לאנשי הצבא.
ימים אחדים לפני שדיווח הביון הדרום קוריאני על גורלו של היון פרסמה הוועדה האמריקאית לזכויות אדם בקוריאה הצפונית דוח הכולל צילומי לוויין שבוצעו מעל אזור אימונים מצפון לפיונגיאנג בסביבות 7 באוקטובר אשתקד, ובהם נראים לכאורה קבוצת אנשים שהוצאו להורג באמצעות שישה תותחים נגד מטוסים, שלכל אחד מהם ארבעה קנים. במקום אפשר לראות אוטובוס וכמה משאיות, וההערכה היא שהובאו לשם אנשים בכירים כדי לצפות בהוצאה להורג. 
"ההסבר הסביר ביותר הוא שהסצינה שתועדה בצילום הלוויין מ־7 באוקטובר היא הוצאה להורג מחרידה", כתבו מחברי הדוח, "כל מי שהיה עד לנזק שיכול לגרום קליע אחד בקליבר של 50 מ"מ לגוף האדם יתחלחל רק מלדמיין סוללה של 24 מכונות ירייה כבדות נורות לעבר בני אדם. הגופות ירוסקו כמעט לחלוטין".  
הפגנת כוח
בקרב מומחים לקוריאה הצפונית יש תמימות דעים לגבי ההערכה שההוצאות להורג של הבכירים במשטר, כמו גם שימוש בעונשים אחרים דוגמת הדחות או הגליות למקומות מרוחקים במדינה, נועדו לבסס את כוחו של קים מול האליטה הוותיקה שצמחה עוד בימי אביו, וזאת במיוחד נוכח גילו הצעיר ביחס אליהם. 
"הרודן השמנמן שאוהב ללחוץ על ההדק מודע לכך שהוא לא מנוסה ושעליו להתמודד עם קצינים בכירים רבים. כדי להימנע מלהיות מושא לבדיחות ולביזוי מצד הבכירים המבוגרים והמנוסים יותר וכדי להראות את כוחו, פנה קים לסדרה מתמשכת של טיהורים אלימים, במיוחד של אנשים רמי דרג", הסביר ד"ר רג'ראם פאנדה, מומחה למזרח אסיה מאוניברסיטת נהרו בניו דלהי, במאמר שפרסם לפני שבועיים. 

היון יונג צ'ול. "הפקידים החשים מאוימים עשויים לשקול פעולות שבעבר לא היה אפשר לחשוב עליהן". צילום: רויטרס
 
"אפשר לקבל את הרושם שהמבנה קורס כלפי פנים, שקים ג'ונג און פרנואיד כלפי מי שסובבים אותו", הוסיף סקוט סניידר, מומחה לקוריאה הצפונית מהמועצה ליחסי חוץ בוושינגטון, "אני לא חושב שזה אומר שהמערכת קורסת, אבל זה משקף אווירה שבה אף אחד לא חש בטוח". 
התנהלותו של קים מזכירה רודנים אחרים שהשליטו טרור ופחד לא רק על התושבים, אלא גם על האנשים הסובבים אותם. שליט ברה"מ יוזף סטלין נהג לבצע טיהורים של מקורבים אליו לעתים תכופות. בעיראק זכור האירוע שבו כמה ימים לאחר שהתמנה לנשיא ביולי 1979, כינס סדאם חוסיין את בכירי מפלגת הבעת' וטען כי יש ביניהם בוגדים, ואז - מול המצלמות - הוקראו שמותיהם של עשרות בכירים שהוצאו מהאולם, הועמדו לדין וחלקם הוצאו להורג. 
לפי אנדרי לנקוב, פרופסור להיסטוריה מאוניברסיטת קוקמין בסיאול, הדרך שבה פועל קים שונה לחלוטין מאופן התנהלותם של סבו, מייסד המדינה קים איל סונג, ואביו, קים ג'ונג איל. אלה ידעו לשמור על האליטה שסביבם נאמנה גם בלי הוצאות להורג המוניות ואכזריות, ולעתים אף שבו לצמרת פקידים שהודחו כעבור שנים אחדות. 
"בעבר פקידים שנחשדו בחוסר נאמנות לשליט ידעו שהדרך הטובה ביותר היא להישאר רגועים ולהכפיל את הפגנות הנאמנות בתקווה לזכות בשיקום מעמדם", הסביר לנקוב במאמר ב"קוריאה הראלד", "כעת, כשהמשמעות של טיהור היא מוות כמעט ודאי, הפקידים החשים מאוימים עשויים לשקול פעולות שבעבר לא היה אפשרי לחשוב עליהן - בריחה לחו"ל עם מזוודות מלאות מסמכים מפלילים שאפשר לסחור בהם, או אפילו לעורר קנוניה או הפיכה בפיונגיאנג". 
חוסר הוודאות של סוכנות הביון הדרום קוריאנית בנוגע לגורלו של שר ההגנה הדגיש נקודה מטרידה נוספת - ארגוני הביון הבינלאומיים מתקשים לאסוף מודיעין מדויק על מה שמתרחש במדינה המסוגרת ביותר בעולם, ואפילו כיסוי לווייני לא יספק את החומרים שיוכלו לספק מרגלים על הקרקע, שכמעט אינם קיימים. 
גורמי ביון מערביים הודו השבוע בשיחה עם ה"סאנדיי טיימס" כי אין להם כל המידע הביוגרפי האמיתי על קים וכי אפילו הניסיונות לאסוף עליו פרטים מבית הספר השווייצרי שבו למד בסוף שנות ה־90 הניבו תוצאות מועטות, מאחר שהמורים והתלמידים לא ידעו עליו דבר - ואפילו חשבו שהוא בן של דיפלומט ולא של אחד הרודנים הידועים לשמצה בעולם. "הבנו שהוא מישהו מיוחד כשהצוות ראה את הנהג שלו משתחווה לו", סיפר אחד מאנשי הביון. 
ההודאה המודיעינית הזאת מדאיגה במיוחד לאור העובדה שמדובר במדינה שהצליחה לבצע שלושה ניסויים גרעיניים בלי שהתקבלה כל התרעה מוקדמת, ומחזיקה בטילים בליסטיים ארוכי טווח, שככל הנראה יכולים להגיע עד לארה"ב וחלקם אף יכולים לשאת ראש קרב גרעיני. 
לאחרונה הציגה קוריאה הצפונית צילומים של מה שנראה טיל בליסטי המשוגר מצוללת, ואם לא יתברר כי מדובר בזיוף, הרי שזו הרחבה משמעותית של הזרוע האסטרטגית המאיימת על מדינות אסיה. 
אם אנשי המודיעין לא יכולים לדעת מה מתרחש בראש של קים כדי לקבוע אם ההתנהגות שלו היא רציונלית או שמדובר בצעיר מטורף, אז כדאי בהחלט להתייחס ברצינות לכל האיומים המגיעים מקוריאה הצפונית לעתים תכופות ומאיימים לשלוח "להבות של אש" לעבר קוריאה הדרומית, יפן וארה"ב. כי אף שבינתיים לא נעשה דבר, אי אפשר לדעת אם לא יחליט הרודן מפיונגיאנג בוקר אחד להצית את העולם באמת.