דוק בראון ומארטי מקפליי יכולים לנוח על זרי הדפנה כי הפעם זה אמיתי. אמנם לא סקייטבורד, אבל זה בדרך לשם. אדם שבר שיא גינס עולמי בקנדה בריחוף על גלשן ריחוף (Hoverboard). הפעם זה שיא גינס, כלומר מאומת ומתועד. 



כל כמה שנים יוצאת שמועה על כך שהסקייטבורד המרחף המפורסם ביותר בעולם, זה שהוצג בסרט בחזרה לעתיד, הומצא והפך לאמיתי. עד היום כל השמועות התבררו כלא נכונות (פרט לאחת, שניתן לרחף איתה בקושי כמה סנטימטרים בודדים מעל הרצפה ובעלת סוללה לכמה דקות בודדות של עבודה).



מאז ימי "בחזרה לעתיד" לא התרגשו ככה בעולם. קאטאלין אלכסנדרו דורו (קנדי ממוצא רומני) המציא, פיתח והשתמש בגלשן מרחף אמיתי ושבר איתו שיא של 275.9 מטר בריחוף. גינס דרשו ממנו לעבור 50 מטרים בריחוף והוא קצת נסחף. 



המכשיר מרחף בעזרת מדחפים חזקים ובאתר גינס, בו מסופר על שבירת השיא, סיפר קאטאלין שנדרשו לו 12 חודשים לתכנן ולבנות את הרחפן. בסרטון שבירת השיא קאטאלין מגיע לגובה של חמישה מטרים, אך הוא מזהיר שהרחפן יכול להגיע לגבהים עצומים שהוא עוד טרם בדק, אך מתכוון לבדוק בעתיד כשיהיו לו אמצעי בטיחות מתאימים.



על הרחפן שולטים עם הרגליים ולא עם שלט שמוחזק ביד ובכך פותח קאטאלין דלת לפיתוחים עתידיים בהם הידיים משוחררות או יכולות לבצע פעולות נוספות בזמן הריחוף.



צפו ברגע שבירת השיא.