סעודיה ביצעה ירוט הלילה (שבת) של טיל סקאד שנורה אל שטחה מתוך תימן, הנשלטת בידי המורדים הח'ותים, כך לפי סוכנות הידיעות של סעודיה, המתמודדת עם הסלמה בלחימה בחודשיים האחרונים.

בשימוש הראשון אי פעם בטילי סקאד כחלק מהעימות, הטיל נורה מוקדם בבוקר לכיוון העיר ח'מיס אל-מושיית בדרום-מערב הממלכה, ויורט באמצעות שני טילי פטריוט. כך נמסר מקואליציית הלחימה הערבית בהובלת הצבא הסעודי.


באזור הדרומי נמצא גם בסיס חיל האוויר הגדול ביותר של ערב הסעודית, יצואנית הנפט הגדולה בעולם. אין כל מתקני נפט בקרבת המקום שאליו נורה הטיל.
הברית של מדינות המפרץ הערביות הפציצה את מיליציית הח'ותים השולטים בתימן מאז ה-26 במרץ, בניסיון להחזיר את שלטונו של הנשיא עבד-ראבו מנסור האדי. הקואליציה אמרה כי מטרתה העיקרית בלחימה היא לנטרל את איום הטילים מתימן לסעודיה ולשכנותיה.
מדינות הקואליציה המוסלמית הסונית חוששת גם מכך שהח'ותים, יוצאי כת שיעית מצפון תימן, יפעלו לטובת הגדלת ההשפעה בחצי האי ערב של יריבתה הגדולה ביותר, איראן השיעית.
איראן והח'ותים מכחישים כל קשר צבאי וכלכלי ביניהם והח'ותים אמרו כי השתלטותם על הבירה צנעא בספטמבר והתקדמותם לכיוון הדרום הן חלק מ"המהפכה נגד הממשלה המושחתת".