נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, קרא למפלגות בארצו להתנהל באחריות כדי לשמור על יציבות ארצו ולהשרות אווירה של ביטחון. 

בתגובה ראשונה שפרסמה לשכתו נאמר כי "רצון העם במדינה שלנו הוא מעל כל דבר אחר. אני מאמין שהתוצאות, שלא נותנות לשום מפלגה הזדמנות להקים ממשלת יחיד, ייבחנו בצורה בריאה ומציאותית על ידי כל מפלגה". הוא הדגיש, כי שיעור ההצבעה הגבוה – 85 אחוזים - ממחיש את הדמוקרטיות של טורקיה.
ארדואן, שצפה 330 מנדטים למפלגתו "הצדק והפיתוח", הגיב לראשונה למפלתו בבחירות הכלליות שהתקיימו ביום ראשון בטורקיה, והסתיימו בניצחון שיחייב את מפלגתו להקים קואליציה עם מפלגות אחרות, לראשונה זה 12 שנים, במהלכן היו לארדואן שליטה מוחלטת בפרלמנט הטורקי. "הצדק והפיתוח" איבדה בבחירות כ-7% מכוחה, וירדה ל-259 מושבים בלבד מתוך 550 מושבים בפרלמנט. המנצחת הגדולה היא מפלגת "העם הדמוקרטית" (HDP), הפרו-כורדית, אשר עברה את אחוז החסימה הגבוה בעולם, העומד על 10%.

אלפי כורדים יצאו עם היוודע התוצאות אל רחובות העיר המרכזית שלהם, דיארבקר, שבדרום מזרח, ירו זיקוקים באוויר ונופפו בדגלי מפלגתם, שבעצם שמה קץ לתוכניותיו של ארדואן לכונן משטר נשיאותי שיהפוך אותו לסולטן, לאחר שיגביל את כוחו של הפרלמנט.

מנהיג המפלגה סלאח א-דין דמרדאש דחה את האפשרות שמפלגתו תלך לקואליציה עם מפלגת הצדק והפיתוח: "הסתיים הדיון בנושא נשיאות ביצועית ודיקטטורית בטורקיה עם התוצאות הללו", אמר דמרדאש במסיבת עיתונאים באיסטנבול.
ההמון הרב שהגיע לחגוג את תוצאות הבחירות בדיארבקיר גרם לעצירת התנועה ברחבי העיר, גברים ירו יריות שמחה באוויר ואנשים נסעו בחלונות פתוחים וחגגו בשירה. רק יומיים לפני כן ידעה העיר המולה מסוג אחר, כאשר שני פיצוצים הרעידו את עצרת הבחירות של המפלגה הפרו־כורדית שבה השתתפו אלפים, והביאו למותם של שני בני אדם ולפציעתם עשרות אחרים.
מפלגת העם הדמוקרטית הצליחה להגיע לא רק לכורדים המהווים 20 אחוזים מהאוכלוסייה המקומית, אלא גם למצביעים מהמחנה השמאל־מרכז והחילונים שמאסו בשלטונו של ארדואן. "הסיבה שהמפלגה זכתה בכל כך הרבה קולות היא משום שהיא איננה פוסלת אף אחד במדינה, בניגוד למפלגות היריבות", אמר סיאר סנסי (25). "היא מחבקת את כל השפות, את כל הדתות ואת כל הקבוצות האתניות ומבטיחה להם חופש".
ואילו ארסין אטאס בן ה-63 הדגיש: "חיכינו ליום הזה שנים. במהלך התקופה החשוכה הזו, תהיתי אם אי פעם אזכה לראות עוד בחיי את העם הכורדי והעם הטורקי חיים זה לצד זה בסולידריות. המלחמה שלנו כעת עוברת לפרלמנט". מספירת 98% מהקולות עולה כי מפלגת העם הדמוקרטית זכתה ב-82 מושבים. 

סיירן דמיר, עקרת בית בת 47, שחגגה עם האלפים סביב מטה המפלגה הפרו-כורדית בדיארבקר, אמרה: "תוצאות אלה מוכיחות שלמדינה נמאס מארדואן ומהמזג העצבני שלו. אני כל כך מאושרת שאני לא יכולה לדבר כמו שצריך".
מנהיג מפלגת העם הלאומית (MHP), דבלט בהסלי, שזכתה ב-16.5%מהקולות וגרפה 82 מושבים, אמר כי ישנה אפשרות שטורקיה תלך לבחירות חדשות אם מפלגתו של ארדואן, שזכתה ב-40.7% מהקולות, לא תצליח להקים קואליציה. בהסלי הבהיר, כי ישנן אפשרויות אחרות שצריך לשקול. 
"האפשרות הראשונה לקואליציה צריכה להיות בין מפלגת הצדק והפיתוח למפלגה הפרו־כורדית. האפשרות השנייה יכולה להיות קואליציה שתכלול את מפלגת השלטון, המפלגה הפרו־כורדית והמפלגה הרפובליקנית", אמר. "אם כל האפשרויות האלה ייכשלו, אז נהיה חייבים ללכת לבחירות חוזרות".
מוקדם יותר אמר ראש ממשלת טורקיה, אחמט דאבוטולו, כי מפלגתו ניצחה בבחירות, אף על פי שאיבדה את הרוב בפרלמנט. בנאום במטה המפלגה, כשרעייתו לצידו, אמר מי שכיהן בעבר כשר החוץ של טורקיה, כי "אין ספק שהמפלגה ניצחה", ונשבע שינקוט בעל הצעדים ההכרחיים כדי למנוע פגיעה ביציבותה הפוליטית של טורקיה. "כולם מבינים שמפלגת הצדק והפיתוח היא המנצחת והמובילה בבחירות האלה, אף אחד אחר לא יכול לטעון לניצחון בבחירות שהוא הפסיד בהם", הבהיר דאבוטולו.
יש להדגיש, כי הסיכוי שמפלגות האופוזיציה יוכלו להחליף את שלטונו של ארדואן קלוש ביותר. מפלגת האופוזיציה החילונית קיבלה כ-25% אחוזי תמיכה.