האו"ם החליט להשאיר את ישראל ואת ארגון חמאס מחוץ לרשימה השחורה של מדינות וקבוצות חמושות שהפרו זכויות ילדים במהלך עימותים, על אף שביקר בחריפות את ישראל בעקבות מבצע "צוק איתן" שנערך בשנת 2014.
השליחה המיוחדת של האו"ם לענייני ילדים ועימותים חמושים, ליילה זרוגוי מאלג'יריה, כללה את צה"ל ואת חמאס בטיוטת הדו"ח ששלחה קודם לכן למזכ"ל האו"ם באן קי-מון, והדו"ח הועבר לחברי מועצת הביטחון של האו"ם.
ההחלטה הסופית היא בידיו של באן עצמו, שקבע מי יכנס לרשימה השחורה. מקורות באו"ם אמרו שהחלטתו של באן לפסול את המלצותיה של זרוגוי היא חריגה ביותר. למרות זאת, כן נכלל בדו"ח ביקורת נוקבת נגד ההשפעה של מבצעיה הצבאיים של ישראל על ילדים בשנת 2014.

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, אמר בתגובה להחלטת מזכ"ל האו"ם כי "טוב עשה המזכ"ל בכך שהחליט שלא להיכנע לתכתיבים של ארגוני הטרור ומדינות ערב, ולא כלל את ישראל ברשימה ארורה, יחד עם ארגונים כמו דאעש, אל קאעידה וטליבאן". 

"אך זוהי רק תחילת המלאכה. במקום לפרסם אלפי דוחות ורשימות נגד ישראל,  על האו"ם לגנות את ארגוני הטרור הפועלים ברצועת עזה גינוי חד משמעי. אני קורא למזכ"ל לשים סוף להרס שהארגונים זורעים בקרב הציבור בעזה, כשהם בולמים סיוע הומניטרי, יורים ממרכזי אוכלוסיה ומשתמשים בחפים מפשע כמגן אנושי. רק לאחר הכרה בארגונים הללו כארגוני טרור וגינוי שלהם, נוכל לקדם פתרונות אמיתיים", מסר פרושאור.