מקור בטחוני במצרים מסר היום (חמישי) לעיתון "א-שורוק" כי הצבא המצרי סיכל ניסיון של לוחמי המדינה האיסלאמית במחוז סיני, לכבוש את העיר שייח זוויד, ולהכריז עליה כנסיכות השייכת לארגון.  המקור הוסיף עוד כי בפיגוע הקטלני אתמול, תקפו 300 חמושים את כוחות הביטחון המצרים, כ-120 בני אדם נהרגו ועוד 50 נפצעו. 

המקור הדגיש עוד כי גופים זרים וארגונים בינלאומיים מממנים את הארגון הפועל בסיני, במטרה ליצור כאוס בתוך מצרים. 
עוד הוא הוסיף כי בין המשתתפים בתקיפה אתמול היו פלסטינים ואפגנים. חלקם עברו עברו דרך המנהרות ברצועת עזה אל סיני והצטרפו לתקיפה של כוחות הביטחון המצרים. הם לבשו מדים צבאיים אדומים, אותם לובשים גורמי טרור, שהם דומים לבגדי אנשי הזרוע הצבאית של חמאס ושל דאעש. 


מנעו את ההשתלטות של דאעש. חיילים מצרים בסיני. צילום: רויטרס

מדובר ברמז עבה מאוד של המקור על מעורבות אפשרית בפיגוע של אנשי חמאס, שעשוי להביא להידרדרות היחסים, העכורים ממילא, בין שלטונות מצרים לחמאס, שקצת השתפרו בתקופה האחרונה. 
"גורמים בכירים במצרים חוקרים כעת איך הגיעו אנשי הארגון הזרים אל סיני", הוסיף הגורם. עוד אמר כי אנשי דאעש נשאו נשק קל ונשק כבד, כולל פצצות מרגמה, טילי אר פי גי' ונ"ט (נגד מטוסים). "חיל האוויר המצרי תקף כלי רכב בהם 50 טרוריסטים שניסו להימלט מכוחות הביטחון והשמיד אותם", הוסיף המקור". 
בין היתר, מילכדו אנשי דאעש את הדרך המובילה לעיר שייח זוויד, על מנת להשתלט עליה, והוא אמר כי חיל ההנדסה פירק 75 מוקשים שהושתלו בדרך על מנת למנוע הגעת כוחות מזוינים לאזור.