למעלה מ-200 אמריקאים נסעו או ניסו להגיע לסוריה כדי להצטרף לארגון דאעש, כך נמסר היום (רביעי) על ידי ראש ה-FBI, ג'יימס קומיי.
"אנחנו ממשיכים לזהות אנשים שמנסים להצטרף לשורות מורדים זרים. גם האלימות הגואה מרמזת על קיצונייים העלולים לתקוף את ארצות הברית מבפנים", אמר קומיי בועדת המודיעין בסנאט.
הקיצוניות המתגברת של אמריקאים בהשראת המדינה האסלאמית היא אחת הדאגות המהותיות של לשכת החקירות הפדרלית, ומוקדם יותר היום קרא קומיי לחברות תקשורת וטכנולוגיה לאפשר לרשויות החוק לקבל גישה למידע כדי להילחם באיומים מן הסוג הזה.


כזכור, לפני יומיים שב"כ התיר לפרסום כי לאחרונה נעצרו  שישה תומכים נוספים של ארגון הדאעש, כאשר ביניהם ארבעה אנשי חינוך מדרום הארץ. בידי מערכת הביטחון מידע על עשרות ישראלים נוספים שתומכים בדאעש, כאשר עד היום נעצרו כחמישים פעילים. 



השישה נעצרו בשיתוף השב"כ ומשטרת ישראל ובמסגרת החקירות עלה כי החשודים לקחו חלק במפגשים חשאיים, בהם עסקו במשנת דאעש. חלקם פעלו להפיץ את רעיונות הארגון בקרב בני משפחתם, חבריהם ומכריהם וחלקם התכוונו לצאת לחו"ל כדי להצטרף ללחימה בסוריה, בשורות ארגון הטרור. מהשב"כ נמסר כי פעילים אחרים מתא חשאי זה יצאו בעבר לסוריה והצטרפו ללחימה בשורות דאעש.



מהשב"כ נמסר כי בין אנשי ההוראה שנתפסו, "חלקם ניצלו את מעמדם וניסו לעשות נפשות למען דאעש בקרב תלמידים ומורים, בין כותלי בית הספר".