לקראת פקיעתו של תאריך היעד לחתימה על הסכם הגרעין בין איראן לבין המעצמות, שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר היום (שני) כי ישנו סיכוי להתקדמות שתביא לבשורה עד הלילה, אולם דיווחים בתקשורת האיראנית מכחישים זאת.

בדיווחים בתקשורת האיראנית נאמר כי על פי מקורבים לשר החוץ האיראני, מוחמד זריף, שיחות הגרעין המתקיימות בוינה לא יסתיימו היום. 
בתוך כך פרסמה סוכנות הידיעות רויטרס כי סגירת הקצוות של ההסכם קרובה, אולם שר החוץ האיראני אמר כי השיחות עשויות להימשך. 

"ישנה התקדמות משמעותית בשיחות עם איראן, אך עדיין ישנן נקודות מחלוקת", כך נמסר בהודעה של הבית הלבן. עוד נמסר מהבית הלבן כי המשא ומתן בוינה ימשיך כל עוד השיחות יהיו מועילות.

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. צילום: רויטרס
 

על פי הדיווח נראה כי החתימה על ההסכם קרובה כאשר המעצמות הביעו הסכמה להעניק לאיראן הקלה בסנקציות תמורת הטלת מגבלות על תכנית הגרעין שלה. 

"אנחנו לא יכולים להגיד כי הושג הסכם"
"לא צריכה להיות כל הארכה", אמר שר החוץ האיראני והוסיף: "אך אנחנו יכולים להמשיך בשיחות ככל שיהיה צורך בכך".
בניגוד לאופטימיות שהביעו חלק מהמעורים במשא ומתן, אחד מסגניו של זריף טען כי ההגעה להסכם אינה קרובה. "אני לא יכול להבטיח שהסוגיות שנותרו בלתי פתורות יגיעו לפתרון הלילה או מחר. מספר נושאים עדיין נמצאים במחלוקת, אנחנו לא יכולים להגיד כי הושג הסכם", אמר סגן שר החוץ האיראני,  עבאס עראקצ'י. "עבדנו עד ארבע בבוקר, השגנו התקדמות ונמשיך לעבוד היום", הוסיף סגן שר החוץ האיראני.
ראש תכנית הגרעין האיראנית, עלי אכבר סאלחי, היה מעט אופטימי יותר וטען כי "ההיבטים הטכניים של הסכם הגרעין קרובים להשלמה, הדיונים על הצדדים הטכניים בהסכם קרובים לסיום, ואנו קרובים להשלים את נוסח ההסכם שמעגן את ההבנות".
 
יושב ראש המועצה לאבטחת האינטרס של המשטר, האשמי רפסנג'אני, אמר כי "על העולם להבין כי איראן נוקטת את מדיניות המשא ומתן, ולא ניתן להשיג מטרות באיומים. אנו תקווה שהאינטרסים הגרעיניים של ארצנו יישמרו".
 
ראש סיעת "הריבונות העממית" האיראני, מוסטפא כואכביאן, הביע תקווה שהסכם הגרעין ייחתם כבר הלילה. "הדבר תלוי באמריקאים, שהם עיכבו את החתימה", וציין כי ישנן הצעות להסרת הסנקציות על הסחר בנשק. "איראן עשתה הכל להצלחת השיחות, ואם ייכשלו נוכל לרשום הישג עצום", אמר כואכביאן. "כולי תקווה שההסכם יביא לשגשוג ולשיפור באיכות החיים של העם האיראני".
 
גם נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר ביום ראשון, כי עדיין יש צעדים שיש לעשות לפני הגעה להסכם. "אולי נדמה שהגענו לפסגת ההר, אך יש עדיין צעדים שיש לעשותם", אמר נשיא איראן. "אפילו אם נכשל, הרי שעשינו את חובתנו", הוא הוסיף.
 
שר החוץ של צרפת, לורן פביוס אמר כי השיחות המרתוניות נכנסות סוף סוף לישורת האחרונה. כדי להוכיח את נכונותו פביוס ביטל ביקור באפריקה כדי להישאר בווינה.

"אין דרך ואין רצון להימנע מהסכם רע זה"

מוקדם יותר אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח ישיבת סיעת הליכוד כי בשיחות הגרעין עם איראן המעצמות הוכיחו כי הן מוכנות לוויתורים מרחקי לכת והוסיף "לא התחייבנו להימנע מהסכם או למנוע הסכם".
"גם בסוף השבוע, בזמן שאיראן המשיכה לקבל מהמעצמות עוד ועוד ויתורים על שולחן המשא ומתן, הוביל נשיא איראן רוחאני מצעד שנאה ברחובות טהרן, שבו המונים זעקו: 'מוות לאמריקה', 'מוות לישראל'. אם גם לאחר קריאות חד משמעיות אלו להשמדת הנושאים והנותנים נמשכו הויתורים, כנראה שיש מי שמוכן לעשות הסכם בכל מחיר - ואין דרך ואין רצון להימנע מהסכם רע זה", אמר נתניהו. 
לדבריו המטרה היא למנוע את ההתחמשות של איראן ולא להכשיל הסכם. "בכל מקרה, אנחנו לא התחייבנו להימנע מהסכם או למנוע הסכם, בטח לא כזה שהמעצמות מוכנות לחתום עליו בכל מחיר. אנחנו כן התחייבנו למנוע מאיראן להתחמש בנשק גרעיני - ואכן אלמלא המאמצים שלנו במהלך השנים איראן הייתה כבר יכולה להתחמש בפצצות אטום מזמן".