שלושה צעירים ערבים-ישראלים נמצאים בימים האחרונים בגבול טורקיה-סוריה ומנסים לחצות את הגבול על מנת להצטרף לדאעש.
השלושה הם מרמלה, אום אל-פחם ונצרת. על פי חלק מהמידע שדווח באתרים מקומיים, קרובי משפחותיהם של השלושה מנסים לעקוב אחר תנועותיהם, ולמנוע מהם לחצות את הגבול לסוריה.
יש לציין, כי מספרם של הערבים מישראל שמצטרפים אל ארגון דאעש בסוריה ועיראק הולך וגדל, ועל פי הערכות מגיע לעשרות.

מנהיגי הציבור בארץ מגנים בתוקף את המקרים הללו, וגם את מה שהם מכנים "קמפיין ההסתה בתקשורת הישראלית נגד הציבור הערבי, שמגנה בתוקף את הצטרפות קומץ הצעירים שמוליכים אותם שולל".
ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) הגיבה, כי "כואב לשמוע על צעירים פלסטינים המצטרפים לדאעש, במיוחד על רקע העובדה כי מדובר ברוב המכריע של המקרים בצעירים המרגישים כי איבדו את דרכם, והחיים כאן ללא מטרה או ללא תחושת זהות חזקה, מה שדוחף אותם למעשים אלה".
זועבי הוסיפה, כי "המקרים האלה, שכבר הגיעו לעשרות לצערי, של הצטרפות לארגון הפועל נגד כל ערכי האנושות והישגיה, נגד תרבותנו וחברתנו כערבים, מגלמים בתוכם סיפורים עצובים ומייאשים, על צעירים כועסים ומתוסכלים המחפשים מקום בו ירגישו שהם יכולים לשלוט בחברה שלהם או לכל הפחות שייתן להם הרגשה שהם מסוגלים לשלוט בחייהם ובגורלם".
"ארגון דאעש משקף את עומק ההידרדרות המוסרית לה מסוגלים בני האדם. כדי להילחם בתופעת ההצטרפות של צעירים פלסטינים לארגון, הפועל באופן מנוגד לעקרונות תרבותנו וערכינו, עלינו כנבחרי ציבור ערבים להמשיך ולהיאבק למענם, למען אי דחיקתם לשוליים, שבמדינה הזאת נהפכת למדיניות", הוסיפה ח"כ זועבי.

"נבחרי הציבור הישראלים ממהרים לחגוג בהצהרות מסיתות כנגד ציבור שלם, עם כל פרסום על הצטרפות של צעיר זה או אחר לדאעש", הוסיפה זועבי, "אך הם עושים זאת  מבלי להודות על תרומתם רבת השנים של דחיקת צעירים אלה, לשוליים העניים, המודרים והשקופים של החברה, תוך מלחמה יום יומית למען טשטוש זהותם הלאומית. אני בטוחה כי הם מרגישים סיפוק רב עם כל ידיעה כזו, שהרי כעת הם ימשיכו להסית באין מפריע כנגד ציבור שלם תוך ציור מניעים אידיאולוגים כוזבים".