איש תחזוקה לשעבר בבניין דירות בפילדלפיה, ארצות הברית, מואשם ברצח של דיירת, על פי המשטרה.



משטרת פילדלפיה אמרה כי ג'יימס האריס, בן 56, הואשם אתמול (שישי) ב"רצח, שוד אלים, אונס, פריצה, תקיפה מינית, הסגת גבול פלילי, גניבה ושורה ארוכה של עבירות נלוות" לרצח של יסמין רייט, אישה בת 27 ממערב פילדלפיה.



להאריס, לפי המשטרה היה עבר פלילי והוא מואשם שארב לרייט בדירתה.



קצין המשטרה ג'יימס קלארק, אמר כי השיפוצניק לשעבר פרץ לדירה של רייט בקומה השלישית וחיכה לה במשך כחצי שעה. כשרייט נכנסה לביתה, היא דיברה בטלפון הנייד עם אימה. "אנחנו יודעים את זה כי האמא שמעה את המאבק ואז הטלפון התנתק" הוסיף קלארק.



למחרת רייט נמצאה "בחדר השינה על המיטה כשהיא לא מגיבה. נראה היה כי הרביצו לה בפנים ובראש", דיווחה המשטרה והוסיפה כי מותה של רייט נקבע במקום. רייט סיימה רק שבועות קודם לכן תואר שני מאוניברסיטת דרקסל.



"הוא מפלצת" אמר קלארק. "אנחנו מאד שמחים להרחיק אותו מהרחובות".



פונה לאחרונה מדירתו


שבוע לפני הרצח, האריס פונה מדירתו שנמצאת שלוש דלתות מדירת רייט ונאסר עליו להיכנס לבניין אבל לדברי המשטרה, הוא שמר את המפתחות שלו ונתפס משתמש בהם כדי להיכנס לבניין.



המשטרה בתחילה עצרה את האריס בעילה של הסגת גבול פלילית ובעת מעצרו החוקרים לקחו ממנו דגימות ד.נ.א וכעבור מספר ימים הבלשים ממחלק הרצח קיבלו תוצאות הקושרות את האריס לרצח רייט" אמרה המשטרה.



לא זר לאלימות


האריס נעצר בעבר יותר מ-30 פעמים, כולל על הריגת אביו בשנת 1982, לפי מסמכי בית המשפט. האריס הורשע בגרימת מוות ברשלנות ונידון לשלוש עד שבע שנים.



"הוא נעצר מספר פעמים על תקיפה מינית, כמה מעשי שוד וכמה פריצות" אמר קלארק. "עבור מה שהוא עשה לה והבחירות שלו בעבר, אני מקווה שהמקרה יגמר בעונש מוות", הוא אמר.