למרות ההכרזה לפני כשנה על הוצאת כל הנשק הכימי מסוריה, גורמי ביון אמריקניים חושדים שהמשטר ממשיך להסתיר נשק כימי ואף לייצר נשק כימי חדש שמכיל גז כלור. 
העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" דווח אתמול (שישי), כי הייצור נעשה במתקנים ניידים, ששוהים בתוך משאיות גדולות. לדברי המקורות, המשאיות נראות כל כך רגילות, כך "שאפילו היו עליהן פרסומות".
עוד נאמר, כי משטרו של הנשיא בשאר אסד לא מסר לגורמים הבינלאומיים את כל הנשק הכימי שהיה אמור למסור במסגרת ההסכם על פירוקה של סוריה מנשק לא קונבינציונלי.

הדיווח מתבסס על שיחות שערך העיתון עם פקחים של הארגון למניעת הפצת נשק כימי ועם גורמי מודיעין אמריקניים ואירופיים. עוד נאמר, כי אפשר שאסד מתכונן להשתמש בנשק הזה אם הארגונים האיסלאמים הקיצוניים יסכנו את מוסדות השלטון שלו.
בדיווח נטען, כי ייצור הנשק הכימי החדש התאפשר בשל ההגבלות המחמירות שחלו על הפקחים בתקופה האחרונה מאז שהנשיא אסד הצהיר על הוצאת כלל הנשק הכימי מהמדינה. מומחי מודיעין הזהירו, כי אם ייפול המשטר הסורי, עלול הנשק הכימי שהוא מסתיר ליפול בידי דאע"ש או גורמי טרור אחרים.

גורמים בישראל :"לא ידוע שאסד חזר לייצר נשק כימי" 
שגריר ארצות הברית בסוריה לשעבר, רוברט פורד, אמר לעיתון כי אין להתפלא על שמשטרו של אסד ממשיך לרמות את המערב. לדבריו, נחוצים עוד פקחים לעקוב אחר הפעילות הכימית של דמשק.
לפי העיתון, בקרב הפקחים מקנן גם חשש כבד לכך שמשטר אסד ממשיך להסתיר במחסנים במקומות שונים במדינה טילים קצרי טווח שמכילים גז עצבים מסוג סארין. גורמים במערכת הביטחון של ישראל התייחסו לדיווח וטענו כי "לא ידוע שאסד חזר לייצר נשק כימי".
 
כזכור, הארגון למניעת הפצת נשק כימי הודיע באוקטובר 2013, כי סוריה השמידה את כל מתקני ייצור הנשק הכימי שעליהם הצהירה בפני האו"ם. בהודעה נאמר, כי למעלה מ-1,300 טונות של נשק כימי הועברו לכוח משותף של האו"ם והארגון.
בתוך כך, ארגון "אל-מרסד" הסורי לזכויות אדם אמר, כי בתקיפה של מטוסי קרב טורקיים על יעדים של דאע"ש בסוריה נהרגו תשעה פעילים של הארגון ועוד 12 נפצעו. טורקיה הודיעה ביום שישי, כי מטוסי קרב שלה תקפו שלוש עמדות של דאע"ש בסוריה. במקביל, נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אישר כי אנקרה תאפשר למטוסי הקואליציה להמריא לתקיפות מבסיס אינג'רליק שבמזרח המדינה.
במקביל, שר ההסברה הסורי, עומרן זועבי, אמר בכנס הבינלאומי למלחמה בטרור בדמשק, כי "ארגוני הטרור השתמשו בשיטתיות בנשק מערבי מתקדם וגם בחומרים כימיים מסוכנים נגד אוכלוסיה אזרחית בפרברי דמשק וחמאה, וכן באזורים בצפון מזרח ובצפון מערב סוריה – בלי שנרתעו".
ואילו שר החוץ של סוריה, וליד אל-מועלם, אמר בכנס שנערך בדמשק כי מוקדם מדי כעת בכדי לערוך ועידת שלום נוספת בחסות האו"ם כדי להביא לסיום מלחמת האזרחים. הוא הדגיש כי הממשל בסוריה ייהנה מהמשך הסיוע האיראני, ובמיוחד על רקע הסכם הגרעין בין טהרן לבין המעצמות.