איראן קראה היום (שבת) לארצות הברית להפסיק לאיים עליה במתקפה צבאית, "ולשכוח מההרגלים הישנים של איומים ועיצומים אחת ולתמיד".
"האיומים הריקים האלה וחסרי התועלת, שייכים למאה שעברה ומנוגדים לחוקים הבינלאומיים", אמר שר החוץ האיראני, מוחמד ג'ואד זריף, והוסיף כי "למרבה הצער עמיתו האמריקני ג'ון קרי שוב דיבר על היכולת של ארצות הברית להשתמש בכוח צבאי".
לדברי הדיפלומט האיראני הבכיר, קרי ובכירים אמריקנים אחרים כבר הודו שלהפחדות כאלה אין שום השפעה על העם האיראני, ולכן מוטב להם לזנוח אחת ולתמיד את שפת האיומים והסנקציות. "התנגדות העם האיראני אל מול כל הלחצים הבינלאומיים היא שהביאה את וושינגטון לחדול משפת האיום והעימות ולבחור בשפה הדיפלומטית", אמר זריף. 


"איומים ריקים וחסרי תוחלת". זריף עם קרי. צילום: רויטרס

הדיפלומט האיראני הגן על הסיסמאות "מוות לאמריקה" שנשמעות ברחבי איראן. "עמדה זו מתייחסת לכלל המדיניות האמריקנית שנמשכת 60 שנים נגד איראן", אמר זריף. "ארצות הברית תמכה במהפכה ב-1953 ותמכה במשטר פהלאווי ובמשטר הפשעים של סדאם חוסיין נגד העם האיראני והעיראקי, בכלל זה שימושו בנשק כימי, וכן העויינות כלפי העם האיראני כולל האשמתיו חסרות השחר נגד תוכנית הגרעין שהיא למטרת שלום, והשימוש בעיצומים".


 "העם האיראני לא ישכח לעולם את הפשעים של צרפת נגדו"



 
חבר המג'לס (הפרלמנט) האיראני אחמד אמיראבאדי פרהאני תקף ביום שישי את מה שכינה "העויינות הצרפתית" במסגרת המו"מ על הסכם הגרעין, וטען כי "צרפת השתתפה במו"מ כנציגה של הישות הציונית".
פרהאני, נציג העיר הקדושה קום במג'לס, התייחס בדבריו לסוכנות הידיעות האיראנית פארס, על ביקורו הצפוי בטהרן של שר החוץ הצרפתי לורן פביוס: "העם האיראני לא ישכח לעולם את הפשעים של צרפת נגדו". פרהאני הדגיש כי "יש להזכיר זאת בפני פביוס במהלך ביקורו באיראן".
 
בנוסף, הזכיר חבר הפרלמנט האיראני את התמיכה של פריז במשטר הנשיא העיראקי לשעבר חוסיין במהלך מלחמת עיראק איראן בין השנים 1980-1988, וגינה את המקלט שמעניקה ממשלת צרפת לארגון מוג׳הדין חאלק אותם כינה "הצבועים הטרוריסטים" (ארגון מורדים נגד המשטר). "לא נשכח שאותם טרוריסטים שמקבלים מקלט בצרפת ביצעו התנקשויות נגד בכירים איראנים, נגד העם האיראני, בתחילת המהפכה האסלאמית", הוסיף פרהאני. 
לגבי טענות שנשמעו ע"י חברי הקונגרס האמריקאי מטעם המפלגה הרפובליקנית על סעיפים שלא פורסמו בהסכם, אמר חבר הפרלמנט האיראני: "על המערכת הדיפלומטית שלנו לעבוד בשקיפות מלאה ואין סעיפים סודיים בהסכם. יש להתכחש לאלתר להצהרות הללו".