"היו כאלה שדיברו על כך שאיראן תמכור את חיזבאללה אחרי שתחתום על הסכם הגרעין ואנחנו אמרנו שאין הדבר כך. היום הגיעה האמת - אף אחד לא מכר ואף אחד לא קנה". כך אמר היום (שבת) מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, בהתייחסות ראשונה להסכם הגרעין בין המערב לבין איראן.



מנהיג הארגון השיעי-לבנוני אמר את הדברים במהלך טקס סיום הלימודים השנתי של "בני השהידים" שנערך באזור ביירות. הוא הוסיף, שההסכם מהווה הוכחה נוספת למצבו החזק של חיזבאללה והדגיש כי לתפיסת הארגון, "ארה"ב היא שטן הגדול גם אחרי ההסכם". הוא הדגיש, כי "מנהיג איראן, עלי חמינאי, הדגיש בדברים את עמדת טהרן ביחס לארצות הברית, וכן מתנועות ההתנגדות, ונתן יחס מיוחד לחיזבאללה".



"אנו גאים שארצות הברית מענישה אותנו, והיא תישאר השטן הגדול גם לפני וגם אחרי ההסכם", אמר נסראללה בנימה מזלזלת והדגיש כי כל הסנקציות שהממשל בוושינגטון יטיל על איראן, יהיו חסרות השפעה על חיזבאללה.



בהתייחסו לדבריו של הנשיא ברק אובמה ושר החוץ ג'ון קרי, כי ארגונו יישאר ארגון טרור, אמר: "זה מראה שההתנגדות היא חלק ממשוואת הכוח באזור ובחישובים של ארצות הברית. ההכרזה היא חסרת תועלת".



מזכ"ל חיזבאללה התייחס גם לישראל. "יש רצון אמריקאי עז, ומאחוריו רצון ישראלי ושל חלק מהמשטרים הערביים לפגוע באנשי עסקים לבנונים, ועל לבנון להגן עליהם", טען. "ישנם אתרים ישראלים שמתמקדים בלוחמינו ומייחסים להם האשמות שווא. הציונים מנסים להתנקש בנו מורלית – ויש לשים לב לכך".