"הסכם הגרעין עם איראן צריך להביא ליציבות ולשכנות טובה במקום להתערבויות לא נחוצות". כך הבהירו אתמול (שני) בכירים במדינות המפרץ בפגישתם עם שר החוץ האמריקאי, ג׳ון קרי, שהגיע לאזור כדי לגייס תמיכה לעסקה עם האיראנים.



שרי החוץ של שש המדינות: ערב הסעודית, קטאר, כווית, עומאן, בחריין ואיחוד האמירויות הערביות, שהשתתפו במפגש, הביעו את חששם מההשלכות ההסכם עם טהרן. קרי ניסה להניח את דעתם והבטיח להגביר את הקצב והכמות של משלוחי הנשק ומערכות ההגנה מפני טילים לאזור המפרץ. בתום הדיונים הביעו הנציגים תמיכה מסויגת בהסכם.



שר החוץ הקטארי, חאלד אל־עטיה , שאירח את מפגש הפסגה הזה, הסביר כי ההסכם שנחתם בין איראן למעצמות בחודש שעבר, "היה האופציה הטובה ביותר מבין כמה אופציות שהיו קיימות". הוא הוסיף כי מדינות המפרץ מעוניינות "לוודא שהאזור יהיה חף מסכנות ואיומים מצד בעלי נשק גרעיני. דבר זה יושג על ידי אישור שימוש בטכנולוגיה גרעינית למטרות שלום".



מאוחר יותר סיפר קרי כי שני הצדדים הסכימו במהלך הדיונים כי ההסכם עם איראן עשוי להוסיף לביטחון באזור. עוד הוסיף קרי: "המטרה שלנו היא ליישם במלואו את ההסכם. אנו מודעים לתמיכה שמגיעה מאיראן לחיזבאללה, לשיעים בעיראק ולחות'ים בתימן. כולנו מקווים שההסכם יפתח דף חדש, אבל אנו מתכוננים לאפשרות שזה לא יקרה".