ארצות הברית ביצעה תקיפה אווירית ראשונה בסוריה על ידי כוחות שיצאו מהבסיס בדרום טורקיה, כך דווח היום (רביעי) ברשת CNN שציטטה שני גורמי ביטחון אמריקאיים. 

הודעה זו מגיעה לאחר שמוקדם יותר היום דווח כי מטוסים ומזל"טים של צבא ארה"ב נמצאים בדרכם לבסיסי חיל האוויר הטורקי ומתקפה נרחבת נגד ארגון המדינה האלסאמית תושק בקרוב, כך אמר שר החוץ הטורקי מלבוט קווסוגלו.
כזכור, בחודש שעבר טורקיה נתנה את אישורה לארה"ב לבצע תקיפות אוויריות נגד דאעש על ידי כוחות שייצאו משטחה. בתוך כך פורסם כי מתגבשת עסקה חדשה עם ארצות הברית שתאפשר גישה לכוחות צבאיים אמריקאיים לבסיסי אוויר טורקים, כולל בסיס אינצ'ירליק ליד הגבול הסורי. העסקה מספקת לצבא ארצות הברית גישה חיונית מטורקיה לסוריה ועיראק.

ההחלטה הגיעה על רקע התקפה של אנשי דאעש על צבא טורקיה בחודש שעבר שהביאה לחילופי אש כבדים ולחיל טורקי אחד הרוג וחיל נוסף פצוע.

התנהלותה של טורקיה בכל הקשור למלחמה הבינלאומית נגד דאעש הייתה נייטרלית בחודשים האחרונים, מתוך מטרה להימנע מנקיטת צעדים משמעותיים והתמקדות בעיקר בסכנה של יצירתה של מדינה כורדית בצפון סוריה. ההתקפות האחרונות של הארגון בשטחה של טורקיה מקשות על גישה זו, שהובלה על ידי נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, הידוע בתמיכתו בקבוצות אסלאמיסטיות אחרות בטורקיה.  

כזכור, בסוף חודש יולי מטוסי קרב טורקים הפציצו עמדות של דאעש בסוריה בפעם הראשונה ובכך החלו באופן רשמי במאבק של המדינה נגד ארגון הטרור.