מפקד כוח אל-קודס, הגנרל האיראני קאסם סולימאני, ביקר במוסקבה בחודש יולי האחרון ונפגש עם בכירים בהנהגה הרוסית, ביניהם הנשיא פוטין, וזאת על אף הסנקציות המוטלות על אנשי המשטר האיראני האוסרות עליהם לעזוב את מדינתם, כך דווח היום (שישי) ברשת פוקס ניוז.
קאסם סולימאני, מנהיג אגף של משמרות המהפכה האיראנית כפוף אך ורק למנהיג העליון של איראן, האייתולה עלי חמינאי. סולימאני התבלט כדמות מרכזית ומובילה של שאיפות ההתחזקות של איראן במזרח התיכון ומקושר לפעיליות טרור מחוץ לאיראן. על פי הדיווח המפקד האיראני נכח לכאורה ברוסיה בין ה-24 ל-25 ביולי, זמן קצר לפני שמזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, נאם בפני ועדה בסנאט, על הסכם הגרעין המתגבש בין איראן לבין המעצמות.
ככל הנראה סולימאני המריא מטהראן בטיסות מסחריות, כך צוטטו גורמי מודיעין מערביים. במהלך ביקורו ברוסיה, המפקד האיראני נפגש על פי הדיווח עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין ועם שר ההגנה הרוסי, סרגיי שוייגו.

משרד האוצר האמריקאי קשר את סולימאן למספר פעילויות חתרניות, ביניהן תכנית התנקשות בחיי השגריר הסעודי בארה"ב, בעת ביקור בושינגטון, תכנית שסוכלה.
גורמים צבאיים אמריקאיים מעריכים כי סולימאן קשור למותם של מאות חיילים אמריקאים בעיראק. ג'וזף דנפור, ראש המטות המשולבים, אמר כי מספר החיילים האמריקאים שנהרגו כתוצאה מהמעורבות האיראנית בארה"ב מוערך בכ-500.