לאחר מרתון שיחות ליליות של כ-18 שעות בין יוון לנושים הבינלאומיים, מסתמן כי הסכם הסיוע החדש נמצא על סף חתימה.



שר האוצר היווני החדש, אוקלידס צקאלוטוס, אמר היום (שלישי) כי נשארו פרטים קטנים לפתור כדי לסיים את המו"מ: "אני לא יודע אם ההסכם ייחתם היום אבל זה יקרה במהרה".



יוון צריכה לפחות 86 מיליארד אירו כדי למנוע את המשבר הפיננסי במדינה ולשמור על מיקומה בגוש האירו. לפחות שלושה מיליארד אירו נדרשים לעבור לבנק המרכזי של אירופה עד חודש אוגוסט כדי להחזיר את חובותיה.



"עד שייצא עשן לבן"



מוקדם יותר, גורם בכיר במשרד האוצר היווני אמר כי שני הצדדים הסכימו על "קרן עושר" שתעזור להתמודד עם סוגיית ההפרטות וכן טיפול בהלוואות שלא נושאות הכנסה במגזר הבנקאות. שני נושאים אלה עיקריים במשא ומתן וזהו צעד חשוב לקידום ההסכם.



עוד הוסיף הבכיר: "אנחנו הולכים לסיבוב השיחות האחרון עד שבסוף, ייצא עשן לבן מהחדר כמו בבחירת האפיפיור".



כזכור, בחודש שעבר, אחרי חודשים של דיונים ועימותים בין אתונה למדינות גוש היורו, הושג הסכם בין מדינות גוש היורו לבין יוון. נשיא המועצה האירופית, הפולני דונלד טוסק, אמר כי ההסכם התקבל פה אחד וציין שיופעל מנגנון היציבות האירופי, הכולל תמיכה כלכלית ליוון תמורת רפורמות רציניות מצדה של אתונה.



רק בחודש שעבר אזרחי יוון החלו לחזור לשגרה לאחר שהבנקים נפתחו אחרי שהיו סגורים במשך שלושה שבועות. ראש איגוד הבנקים ביוון, לוקה קטסלי אמרה: "הפיקוח על משיכת כסף ימשיך אך אנחנו נכנסים לשלב שכולנו מקווים כי הוא מבשר על נורמליות".