מפלה נוספת לכוחותיו של נשיא סוריה בשאר אל אסד. בכיר בצבאו של הרודן הסורי הודה, בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס, כי כוחות המשטר נסוגו מאזור מישור אל גאב, הגובל במעוזים ההרריים בהם מתגוררת אוכלוסייה עלאווית, בני דתו של הנשיא אסד.



המקור הבטחוני הבכיר, ששמו לא פורסם, אמר כי "הצבא החליט, במטרה לצמצם אבדות מירי טילי כתף וארטילריה של המורדים, לסגת לקו הגנה משני מבוצר ובר הגנה". 



המקור הוסיף ואמר כי "אף צבא בעולם איננו מעוניין לסגת אך אנו איננו מודאגים. יש ביכולתנו לשוב ולכבוש את העמדות שפינינו ואף עשינו פעולות דומות בעבר".



אך למרות הרטוריקה הבוטחת, המצב בשטח שונה. כוחות המורדים, בעיקר מברית הארגונים האיסלמיסטיים "צבא הפתח" חמושים כעת בטילי כתף מתקדמים מדגם "טואו" שמסופקים להם דרך טורקיה ונעזרים בלוחמים זרים מנוסים, מצליחים להתקרב למעוזים העלאויים הנמצאים בשרשרת הרי החוף המערבית של סוריה. 



"ההתקדמות, השבח לאללה, הייתה מהירה ומרובה" מספר אבו בארה אל חמאווי, מפקד מקומי של כוחות המורדים. "בנוגע לקרבות המצפים לנו, הם יהיו קשים ומתסכלים יותר, זאת משום שאנו נלחמים בשטחים בהם מתגורר האויב ובהם הוא חזק", הוסיף אל חמאווי. 



מוקדם יותר היום דיווחה רשת אל מנאר של ארגון חיזבאללה על הפסקת אש בת יומיים שהוכרזה בסביבות העיירה זאבדני, במערב סוריה, בה לוחמים אנשי חיזבאללה וצבאו של אסד במורדים.