מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, הורה על הוצאתו להורג של סגן ראש הממשלה בירי, כך דווח היום (רביעי) בסוכנות הידיעות הדרום קוראנית YONHAP.

בצעד נוסף המדגים את אכזריות משטרו, הורה קים להוציא להורג את סגן ראש הממשלה, צ'או יונג גון, ביר בן 63 במפלגה הקומוניסטית, זאת בשל ביקורת גלויה שהשמיע הלה על מדיניות הייעור של הרודן הצעיר.
משרד האיחוד הדרומי הקוראני סרב לאשר את הידיעה, אך מסר כי הוא עורך תצפיות בעקבות היעדרו של צ'או מעין הציבור ואירועים ממשלתיים.

צ'או לא נצפה באירועים רשמיים מאז חודש דצמבר ונראה לאחרונה בלוויה של אביו של השליט הנוכחי, קים ג'ונג איל. "הממשלה עוקבת בדריכות על מנת לברר מה עלה בגורלו" נמסר ממשרד האיחוד הדרום קוראני, העוסק בקשר עם השכנה המסוגרת והמאיימת.
גם גורמים בסוכנות הביון הקוראנית סירבו לאשר את הידיעה. אם יתברר שהדיווחים אכן נכונים, מדובר בעוד הוצאה להורג בשרשרת חיסול של בכירים בממשל מאז עלה קים ג'ונג און לשלטון, בהן הוצאתו להורג המפורסמת של שר הביטחון הצפון קוראני, היון יונג צ'ול, שהוצא להורג בירי מתותח נ"מ באפריל, זאת לאחר שנרדם בתדרוך של השליט הכל יכול. 
 
ארגון הביון הדרום קוראני מסר לאחרונה כי קים ג'ונג און כבר הספיק להוציא להורג 70 בכירים בממשל של אביו במטרה לחזק את שלטונו במערכת הפוליטית של הדיקטטורה המסוגרת והנוקשה.