נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי אישר שורה של חוקים חדשים ומחמירים במטרה להתמודד עם גל הטרור ששוטף את המדינה, כך פורסם היום (שני) ברשת ה-BBC.
במסגרת החקיקה יוקמו בתי דין חדשים ויעודיים להתמודדות עם הטרור וכן תוענק הגנה חוקית נרחבת יותר לכוחות המשטרה והצבא שעשו שימוש בכוח. החוקים סוללים את הדרך למתן עונש מוות לכל אדם שהורשע בהקמת ארגון טרור או בהובלת פעילות טרוריסטית. 
ארגוני זכויות אדם טוענים כי א-סיסי יעשה שימוש בחוקים אלה כדי להתמודד עם ההתנגדויות לשלטונו במצרים, זאת לאור המאבק של קבוצות אסלאמיסטיות הפועלות בשנתיים האחרונות במטרה להפיל את ממשלתו.

במקבץ החוקים שפורסמו היום נקבע כי הבאתם לדין של חשודים בפעילות טרור תתקיים במסלול מהיר בבתי משפט יחודיים. בבתי הדין עד עשר שנים ייגזרו על מי שיואשם בהצטרפות לארגון טרור.

קנס של 25 אלף דולרים לעיתונאים
פעילים שיורשעו במימון ארגון טרור יעמדו בפני האפשרות של מאסר עולם, שפירושו 25 שנות מאסר במצרים. הסתה לאלימות או הפצה של מסרים המעודדים טרור באינטרנט הוגדרו כמעשים שיגררו בין חמש לשבע שנות מאסר. 
עוד מאפשרים החוקים לממשלה לקנוס עיתונאים ב-25 אלף דולרים אם יפרסמו מידע שסותר את הגורמים הרשמיים במדינה בכל הנוגע למתקפות טרור. הטיוטה של החוק שונתה בעקבות מחאות בינלאומיות וכן התנגדויות שנשמעו במצרים, לאחר שתחילה נדרש לגזור על אותם עיתונים תקופת מאסר. בתוך כך הזהירו ארגוני זכויות אדם מפני החקיקה של א-סיסי בטענה כי חוקים אלה ימגרו את ההתנגדויות לממשל ויגבילו את חופש הביטוי. 
בחודש שפברואר האחרון חתם א-סיסי על חוק אחר שנועד להילחם בטרור במדינתו, חוק המעניק לרשויות סמכויות נרחבות להוציא מחוץ לחוק קבוצות הפוגעות באחדות הלאומית ובסדר הציבורי.

כזכור בשבוע שעבר קצין משטרה נהרג וחייל נוסף נפצע לאחר שחמושים פתחו באש לעבר כוחות הביטחון במחוז סואץ במצרים. הכוחות השיבו באש והרגו את אחד החמושים, כאשר החמוש השני הצליח להימלט. בחודש יולי ארבעה חיילים מצרים נהרגו בפיגוע סמוך לרפיח בחצי האי סיני.