למרות הסערה: המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ זכה באמון של מפלגתו בנושאים העליונים, יותר מכל מועמד רפובליקני אחר לנשיאות ארצות הברית, והוא מוגדר כיום כמוביל הרפובליקני הברור, כך לפי סקר שפורסם היום (שלישי) ב-CNN.

טראמפ, אשר רק לאחרונה עורר סערה לאחר עימות בין המועמדים הרפובליקנים לנשיאות ארה"ב, בו הציג התבטאויות שובינסטיות כלפיי נשים, שומר על כוחו ואף עולה במעמדו בפער גדול מאוד ממתחריו. טראמפ עורר סערה גדולה גם בעקבות הרצון שלו להציף את בעיית המהגרים הבלתי חוקיים ולמצות עימם את הדין.

הסקר שפורסם חושף כי 24% מהמצביעים הרפובליקנים תומכים בטראמפ. אחריו ברשימה נמצא מושל פלורידה לשעבר ג'ב בוש, עם כ-13% תמיכה. ממש מאחורי בוש, הנוירויכולוג בן קרסון עם 9% תמיכה.
אחריו, סנטור פלורידה מרקו רוביו ומושל ויסקונסין סקוט ווקר עם 8%, קנטאקי הסנטור ראנד פול עם 6%. מספר מועמדים זכו ל-5% תמיכה: סנטור טקסס טד קרוז, אשת העסקים קרלי פיורינה ומושל אוהיו ג'ון קאסיץ'. מושל ארקנסו לשעבר מייק זכה ל-4% תמיכה בלבד. 


טראמפ. צילום: רויטרס
 
כפי הנראה, טראמפ הוא המרוויח הגדול ביותר בסקר. המיליארדר השנוי במחלוקת עלה בכשש נקודות מאז הסקר האחרון שפורסם ב-CNN בחודש יולי האחרון.
טראמפ שיפר את רמת הפופולאריות בקרב רפובליקנים וגם בקרב מצביעים אשר לא מגדירים עצמם עצמם ככאלה, אך בעלי זיקה אליהם. אחוזי הפופולאריות עלו בקרב אוכלוסיה זאת טיפס מ-50% ל-58%. 
על פי הסקר, 45% אומרים כי הם סומכים על טראמפ יותר מכל מועמד רפובליקני אחר במירוץ. זוהי עלייה של עד 25 נקודות מאז הסקר האחרון ביוני. כמו כן,  44% אומרים שהם סומכים על טראמפ על פני האחרים בטיפול בנושאים של הגירה בלתי חוקית, ו-32% סומכים עליו מאוד בטיפול בנושאים הקשורים לארגון המדינה האיסלאמית (דאעש).

"שמנות, כלבות וחיות מטונפות" 

כזכור, במהלך העימות בין המועמדים הרפובליקנים לנשיאות ארצות הברית, הציגה מנחת האירוע, מגישת פוקס ניוז מייגן קלי, לטראמפ סדרה של שאלות רציניות לגבי התבטאויותיו על נשים. "כינית נשים שלא אהבת חזירות שמנות, כלבות, וחיות מטונפות", הטיחה קלי בטראמפ במהלך העימות. טראמפ השיב כי היחידה שהוא כינה בשמות הללו היא השחקנית רוזי אודונל, והקהל צחק מהבדיחה. 
 
בעוד ההערות של טראמפ על אודונל נתפסו כבדיחה, נראה כי טראמפ הגזים, אפילו בסטנדרטים שלו, בדברים שאמר בראיון טלפוני לרשת CNN, כשהפעם הוא התייחס למנחת העימות מייגן קלי. "היא מתחילה לשאול אותי כל מיני שאלות מגוחכות", אמר טראמפ, "אפשר היה לראות דם יוצא מהעיניים שלה, ומכל מיני חלקים אחרים שלה. לדעתי, היא הגזימה ממש". 
 
הערתו של טראמפ מתארת ורומזת על נשים כהיסטריות, וככאלו שמונעות על ידי הורמונים ורגשות, והיתה ככל הנראה צעד אחד רחוק מדי עבור השמרנים. 
 
בעקבות דבריו, אריקה אריקסון, כתבת ובלוגרית באתר השמרני "REDSTATE", החליטה שלא להזמין את טראמפ לאירוע שהיא מארגנת, במחאה על הערתו הסקסיסטית. ההחלטה של אריקסון קיבלה חיזוק מסנטורית קרוליינה לינדזי גרהאם, שכינתה את הערתו של טראמפ "לא ראויה למשרה אליה הוא שואף".