נלחם על אישור ההסכם: שבועות ספורים לפני ההצבעה המכריעה בקונגרס האמריקאי על הסכם הגרעין עם אירן, חשף אתמול (שישי) העיתון "ניו יורק טיימס" מכתב ששיגר נשיא ארצות הברית ברק אובמה לחברי הקונגרס האמריקאי, בו הוא קורא להם לתמוך בהסכם.

על מנת לשכנע את חברי הקונגרס המתלבטים, פירט אובמה מה עומד מאחורי הסיוע הביטחוני לישראל.
 
על פי הדיווח, אובמה התחייב בכתב להגדיל את המימון האמריקני שניתן לישראל לצורך מערכות הגנה מפני טילים, כיפת ברזל, חץ ושרביט קסמים, ולקדם את שיתוף הפעולה בפיתוח מערכות אלו. בנוסף, הדגיש אובמה את הסיוע האמריקני לפיתוח מערכות טכנולוגיות מתקדמות לאיתור וחשיפת מנהרות תת-קרקעיות מרצועת עזה.
 
הנשיא התחייב כי אמריקה תפעיל לחץ כלכלי ותשאיר את האופציה הצבאית על השולחן מול איראן אם תצטרך. "הממשל בראשותי יעשה כל שיידרש על מנת למנוע מאירן השגת נשק גרעיני", הבהיר אובמה. "העסקה טובה לארצות הברית, לישראל ולאזור כולו".

אם הקונגרס לא יאשר את ההסכם והנשיא ייאלץ להטיל וטו, יידרשו שני שלישים מהסנאט כדי לבטל את הווטו הנשיאותי. לאור העובדה כי 26 סנאטורים דמוקרטים הודיעו כבר כי יתמכו בהסכם, וחמישה נוספים הודיעו כי הם נוטים לתמוך בו, נראה כי בסנאט יהיה קשה לרפובליקנים להשיג רוב מיוחד שכזה. כעת, מנסה אובמה להוביל לתמיכה גורפת בהסכם בקרב חברי מפלגתו גם בקרב חברי בית הנבחרים.