הולכים וגדלים ממדי תופעת הפליטים מאפריקה המבקשים למצוא חיים טובים יותר באירופה.



סוכנות הפליטים של האו"ם פרסמה היום (שישי) כי למעלה מ-300 אלף מהגרים ופליטים חצו את הים התיכון במטרה להגיע לאירופה במהלך השנה החולפת.



על פי הסוכנות מדובר בעלייה במספר הפליטים והמהגרים שעשו זאת בשנת 2014 כאשר 219 אלף חצו את הים התיכון



עוד הוסיפו מהסוכנות כי 2,500 בני אדם נהרגו בניסיון להגיע לאירופה מהים התיכון, לא כולל 200 בני האדם הנעדרים לאחר שסירתם טבעה אתמול בחופי לוב.זאת לעומת 3,500 בני אדם שנהרגו או נחשבים לנעדרים בים התיכון בשנת 2014.



בתוך כך קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה היום כי מנהיגי האיחוד האירופי מוכנים להיפגש אם יהיה צורך בכך, כדי לקיים דיון חירום בעניין משבר הפליטים.
מרקל הוסיפה כי שרי הפנים של האיחוד האירופי פועלים נמרצות כדי למצוא פתרונות לבעיית הפליטים."ישנן הסכמות רבות בין גרמניה לצרפת, שנותנות לי תקווה כי נוכל להגיע לפתרונות", אמרה מרקל. 

כזכור למעלה מ-70 גופות נמצאו במשאית שהעבירה פליטים מהונגריה שהתגלתה נטושה אתמול בכביש מהיר באוסטריה, לאחר שהמהגרים נחנקו למוות.
ארבעה בני אדם נעצרו בהונגריה בחשד למעורבות במותם של המהגרים במשאית שננטשה. המשטרה האוסטרית אישרה את הפרטים ומסרה: "מעריכים כי השלושה שנעצרו בהונגריה יובילו אותנו לעומדים מאחורי מותם של המהגרים במשאית".

הארבעה שנעצרו הם אזרחים בולגרים ואזרח אפגני החשודים במעורבות באירוע. "המשטרה ביצעה חיפושים בבתים וחקרה 20 עדי ראייה", כך על פי ההצהרה של המשטרה ההונגרית.

המשאית בה נמצאו גופות המהגרים באוסטריה. צילום: רויטרס

עוד נמסר מהמשטרה האוסטרית כי להערכתה רשת סחר בולגרית-הונגרית עומדת מאחורי מותם של 70 בני האדם. בין המהגרים שמצאו את מותם נמנים גם ילדים, שעל פי ההערכות הגיעו מסוריה. על פי דיווח של גורמים רשמיים, מצאו הרשויות מסמכים המעידים כי מדובר במהגרים שהגיעו מסוריה. 

"100 בני אדם עדיין נעדרים"
 
בתוך כך עשרה מהגרים סורים נפצעו היום כאשר נהג בעל אזרחות רומנית התהפך עם הרכב בו הסיע אותם בכביש מהיר בהונגריה
 
המשטרה מצאה 18 מהגרים סורים סמוך לכביש המהיר במדינה, בינהם עשרה פצועים שנפגעו בדרכם לבודפשט. מהמשטרה נמסר כי הפצועים הועברו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. 

מוקדם יותר היום 82 גופות נמשו מהחוף לאחר שסירת מהגרים טבעה אתמול סמוך לעיר זוהרה, במערב לוב. הסירה טבעה ביום חמישי באזור זוהרה כשעל סיפונה מהגרים בדרך לאיטליה.
 
"100 בני אדם עדיין נעדרים", אמר איברהים אל-אטושי מטעם הסהר האדום והוסיף כי 198 מהגרים חולצו.