קבוצה יהודית בריטית ביקשה היום (שישי) מבית המשפט העליון במדינה, לבחון את חוקתיות החלטה של עיריית לסטר מהשנה שעברה, בה היא קראה לתמוך בחרם על מוצרים מהגדה המערבית.



יונתן נוימן, מנהל הארגון  "יהודים למען לזכויות אדם", ארגון המקדיש מאמצים למניעת החרמות על ישראל, הגיש בתחילת החודש לבית המשפט הגבוה לצדק באנגליה ובוויילס, בקשה לביקורת שיפוטית, שתבחן את חוקתיותה של החלטת המועצה.



ההחלטה אושרה בחודש נובמבר והיא הוגשה על ידי חבר המועצה, מוחמד דאוד. ההחלטה כאמור, קוראת להחרמת מוצרים משום שישראל "ממשיכה להתעלם מהחוק הבינלאומי וממשיכה בכיבוש שטחי הפלסטינים".



נוימן אמר כי ההחלטה היא אנטישמית, משום שהחרם הוא על מוצרים המיוצרים על ידי יהודים בלבד.



"70 שנה אחרי אושוויץ - שוב מחרימים יהודים" 


"שבעים שנה אחרי שחרור אושוויץ וברגן-בלזן על ידי הבריטים, באירופה ובפרט בבריטניה, מדברים על להחרים יהודים שוב", הוא אמר מחוץ לבית המשפט המלכותי למשפטים בלונדון.דאוד אמר השבוע ל-BBC: "אנחנו מאוד זהירים, כי זו לא הייתה התקפה על אמונה מסוימת, אלא על מדיניות מסוימת"



בית המשפט העליון אמור להשיב בחודש הבא לבקשה לבדיקת ההחלטה. יש לציין כי בעבר, ביקורת שיפוטית חסמה ניסיונות לקדם חרם על ישראל בבריטניה ובמקומות אחרים באירופה ובארגון מקווים שגם הפעם זה יקרה.



בשנת 2007, הנהלת איחוד האוניברסיטאות והמכללות הודיעה שלא תיישם חרם על ישראל למרות שהוא התקבל ברוב של חבריה, כי זה יהיה "בלתי חוקי ויהווה סיכון חמור של הפרת חקיקת אפליה".