הסערה סביב גופת הפעוט הסורי שנשטף לחוף ממשיכה לעורר הדים. 


קצין המשטרה, מחמט סיפלק, שמצא את גופתו של איילאני, הפעוט הסורי וצולם בתמונה כשהוא נושא את גופתו, דיבר היום (ראשון) לראשונה, על הטרגדיה שזעזעה את העולם.



הקצין הטורקי תיאר כיצד הוא התפלל שאיילאני חי כשהוא הלך לכיוונו. "כשראיתי אותו על החוף, התקרבתי ואמרתי לעצמי 'אלוהים היקר אני מקווה שהוא בחיים'. זה היה מראה נורא, זה היה אובדן נורא".



סיפלק הוסיף שהוא לא ראה שמצלמים אותו והופתע כשהיא הופצה ברחבי העולם וציין כי "רק עשיתי את העבודה שלי".



כזכור, גאליפ בן החמש ואיילאני בן השלוש היו על סירה צפופה מלאה בפליטים הנמלטים מהמלחמה בסוריה, כשזאת התהפכה זמן קצר לפני שהגיעה אל האי היווני קוס. תמונתו של איילאן בחול, פשוט קרעה את העולם, שהחל להבין את ממדי האסון. השניים מתו לצד האם, ריחן, שלא הצליחה לשרוד. הדרך בין בודרום לבין האי קוס היא אחת הדרכים הקצרות ביותר מטורקיה לאיים היווניים ואורכה כ-20 קילומטרים, אך עקב בעיית עומס, הן מתהפכות ורבים מאבדים את חייהם.




התמונה שזעזעה את העולם. צילום: צילום מסך


בתוך כך, אלפי פליטים הגיעו לגרמניה ביממה האחרונה לאחר שעברו מהונגריה דרך אוסטריה. לפי המשטרה האוסטרית, כ-6,800 פליטים חצו את הגבול בין הונגריה לאוסטריה וההערכה היא שהמספרים עוד ילכו ויגדלו. 



הנהירה של מהגרים מהונגריה החלה לאחר שאוסטריה וגרמניה הסכימו לקבל אותם לשטחן. הקנצלר האוסטרי, ורנר פיימן, כתב בדף הפייסבוק שלו כי ההחלטה לקבל את המהגרים התקבלה לאור מצב החירום בגבול ההונגרי: "אוסטריה וגרמניה הסכימו להמשך המסע של הפליטים לתוך שטחן".



באוסטריה מתחו ביקורת על ממשלת הונגריה שלא נתנה להם להיכנס לשטחה ולהביא את המהגרים, אלא הביאה אותה באוטובוסים עד לגבול, שם הורידה אותם בגשם השוטף.



בתחנת הרכבת במינכן הפליטים הגיעו כשהם נסערים ונרגשים: "אנחנו אוהבים את גרמניה!", נשמעו צעקות של מהגרים רבים תוך כדי בכי. "האנשים כאן מתייחסים אלינו כל כך טוב, הם מתייחסים אלינו כמו בני אדם אמיתיים, לא כמו בסוריה", אמר מוחמד בן 32, כשעיניו מתמלאות דמעות. את הפליטים קיבלו מתנדבים שהחזיקו שלטים עליהם נכתב "ברוכים הבאים לגרמניה".




פליטים ברכבת למינכן. צילום: רויטרס